English

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تشریح کرد:

جزئیات حضور امیرعبداللهیان در نشست غیرعلنی مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تحولات منطقه به ویژه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور آذربایجان و سیاست های مذاکراتی ایران در خصوص برنامه هسته ای محور جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزیر امور خارجه بود.

جزئیات حضور امیرعبداللهیان در نشست غیرعلنی مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، سیدنظام الدین موسوی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 25 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات غرب آسیا و محیط پیرامونی کشورمان و تحولات اطراف مرزها، اهمیت موضوع و لزوم ارائه تحلیل کلی راجع به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اقدامات صورت گرفته، دعوتی از وزیر امور خارجه برای حضور در جمع نمایندگان صورت گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: انتخابات پارلمانی عراق که در تشکیل دولت جدید این کشور تاثیرگذار است، تغییر حاکمیت در افغانستان، اتفاقات لبنان و سوریه و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین اتفاقات شمال غرب کشور، دغدغه نمایندگان بود که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مطرح شد که وی نیز توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد.

وی بااشاره به تحولات کشور آذربایجان گفت: تحولات شمال غرب و شکل گیری تهدید احتمالی در مرزهای این بخش از کشور و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه درخصوص آنها توضیحاتی ارائه کرد. همچنین اقدامات دستگاه دیپلماسی در هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط در این خصوص به اطلاع نمایندگان رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: کشورمان این تحولات را به طور کامل رصد می کند و مواضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است و اجازه نمی دهد که دشمنان منافع کشورمان را به هیچ وجه تهدید کنند. ما معتقدیم آنچه که می تواند ثبات و آرامش را به منطقه بازگرداند، عدم مداخله دشمنان و نیروهای فرامنطقه ای است.

وی تاکید کرد: روابط ما با همسایگان براساس تعامل و احترام است، اما ما به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مود مرز کاملا روشن است و اقدامات صورت گرفته در حوزه نظامی نظیر رزمایش ها امنیتی و دیپلماسی به صورت مرتب در حال انجام است.

موسوی تصریح کرد: موضوع دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با همسایگان موضوع دیگری بود که مورد تاکید مجلس و نمایندگان قرار داشت و وزیر امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و این خبر را نیز داد که به زودی 35 رایزن بازرگانی با همکاری دستگاه های ذی ربط معرفی و برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین وارد عرصه خواهند شد و مجلس نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه در نشست غیرعلنی امروز مجلس تاکید کرد: درخصوص مسئله هسته ای راهبردهای مختلفی تاکنون توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال شده، ابتدا ما از طریق 3 کشور اروپایی به عنوان کشورهای واسط این مسیر را پیش بردیم، سپس با گروه 1+5 وارد گفت و گو شدیم که منجر به توافق برنامه جامع اقدام راهبردی شد و حالا اینکه ما در دور جدید مذاکرات چه مدلی را برگزینیم نیازمند بررسی و اعتبارسنجی مسیر گذشته است تا بهترین مدل با همکاری دستگاه های ذی ربط از جمله شورای عالی امنیت ملی و براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، انتخاب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه