English

اختصاص تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد

هیات وزیران با پرداخت تسهیلات بانکی برای تکمیل احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله سال ۱۳۹۹ در مناطق مسکونی استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

اختصاص تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری موج، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی ، با پرداخت تسهیلات بانکی برای تکمیل احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله سال ۱۳۹۹ در مناطق مسکونی استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

 با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۷۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری به منظور تکمیل احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله سال ۱۳۹۹ در مناطق مسکونی استان کهگیلویه و بویراحمد با ضمانت زنجیره ای اختصاص یافت.

دولت همچنین بنیاد مسکن را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص «آمایش سرزمین»

در جلسه امروز همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی درخصوص «آمایش سرزمین» به هیات وزیران ارایه داد.

سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارش خود با اشاره به اهمیت و ضرورت «آمایش سرزمین» به عنوان برنامه ریزی راهبردی سرزمینی برای بازآرایی فعالیت، جمعیت و زیرساخت ها بر شالوده فرصت ها و توان سرزمین، تاریخچه و سیر تطور و تکوین آمایش سرزمین در ایران از دهه ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۰ را مورد بررسی قرار داده است.

سند آمایش سرزمین با توجه به الزامات قانونی مندرج در اصل چهل و هشتم قانون اساسی، سیاست های کلی آمایش سرزمین (ابلاغی رهبر معظم انقلاب)، ماده (۳۲) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و ماده (۲۶) قانون برنامه ششم توسعه کشور، در دو سطح ملی و استانی تهیه و تدوین شده است.

به موجب چشم انداز «سند آمایش سرزمین» در افق ۱۴۲۴، ایران سرزمینی خواهد بود که با تکیه بر جامعه بالنده، تمدن دیرین فرهنگ اسلامی – ایرانی فاخر، انسجام ملی، هم نوایی خرده فرهنگ ها، استعدادهای انسانی و سرزمینی خدادادی، جوشش‌های نوآوری فناورانه، نمودهای بارز تحقق الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت را به جهان عرضه می کند.

نقش آفرینی و رقابت پذیری در شبکه جریان های منطقه ای و بین المللی، اقتصاد متنوع، درون زا، برون گرا و ارزش آفرین مبتنی بر سرمایه انسانی، فناوری نوآورانه و تخصص ها و مزیت های منطقه ای، حفاظت، احیاء و بهره برداری خردمندانه از منابع طبیعی و محیط زیست، سازمان فضایی شبکه ای، متعادل، منسجم، هم پیوند، تاب آور و غیرمتمرکز سازگار با تغییر اقلیم، عدالت، رفاه و مشارکت اجتماعی، حفظ و تعمیق انسجام ملی، یکپارچگی سرزمین و هویت ایرانی – اسلامی و نیز امنیت بالنده سرزمین در همه وجوه قدرت بازدارنده، از جمله اهداف «سند آمایش سرزمین» است.

در گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین از اقدامات زیر به عنوان الزامات تحقق و پیاده سازی «سند آمایش سرزمین» یاد شده است:

تدوین تمهیدات، دستورالعمل ها و یا بخشنامه های لازم توسط دستگاه های اجرایی به منظور اجرای مفاد مرتبط با حوزه مأموریتی آنها، تدوین لایحه اصلاح قانون تقسیمات سیاسی کشور توسط وزارت کشور، تهیه پیش نویس مصوبه آب قابل برنامه ریزی توسط وزارت نیرو، تهیه نقش های کاربری اراضی در سطح ملی و تدوین الگوی کشت ملی و منطقه ای با در نظر گرفتن آب قابل برنامه ریزی مصوب و تعیین اراضی مستعد (مرغوب) کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی، تعیین اولویت های صنعتی ملی و استانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تبیین الگوی توزیع فضایی و محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و تعیین محدوده شهر منطقه ها توسط وزارت راه و شهرسازی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی