English

مومنی در گفتگو با خبرگزاری موج:

گروهک‌های ضدانقلاب را باید در نطفه خفه کرد/حق ایران در دفاع از خودش

کارشناس مسائل منطقه گفت: موضوع گروهک‌های ضد انقلاب مستقر در اقلیم کردستان را باید در نطفه خفه کرد و دولت عراق و اقلیم کردستان هم باید این موضوع را مدیریت کنند و ایران طبق حق و حقوق خودش می تواند مستقیما اقدام کند.

گروهک‌های ضدانقلاب را باید در نطفه خفه کرد/حق ایران در دفاع از خودش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه در خصوص تحرکات اخیر گروهک‌های ضد انقلاب مستقر در اقلیم کردستان علیه ایران و حق دفاع مشروع ایران در برابر آنها باتوجه به اظهارات اخیر سرلشکر باقری، اظهار داشت: حمله ایران به تاسیسات گروه‌های خرابکار در خاک اقلیم کردستان که در سال‌های گذشته انجام شد از نظر حقوقی و عرف بین المللی حق طبیعی به حساب می آید.

وی گفت: این مسئله از کنوانسیون ژنو و مصوباتی که در خصوص حسن همجواری ایران و عراق بوده نشات می گیرد و بر این اساس است که می‌گوییم دولت عراق نباید اجازه دهد که گروه‌های مخرب تروریستی از اقلیم کردستان علیه ما فعالیت کنند.

مومنی با بیان اینکه اقلیم کردستان یک منطقه خودمختار است و استقلال نسبی از دولت مرکزی دارد، تصریح کرد: تحریکات و اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در اقلیم از نظر حقوق بین الملل کاملا کار خلافی است و جمهوری اسلامی ایران حق دارد که از خودش دفاع کند.

گروهک‌های ضد انقلاب

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: ما می خواهیم امنیت را در مرزها برقرار کنیم اما فعالیت گروه های ضد انقلاب که وابسته به گروههای اسرائیلی و آمریکایی هستند مانع رشد و توسعه مناطق کردنشین می شوند.

وی گفت: یکی از مهم ترین مطالباتی که در سفر مسئولین به کردستان بوده اشتغال زایی و ایجاد شرایط زندگی بهتر است ولی ما باید امنیت را اولویت قرار دهیم.

مومنی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع گروهک‌های ضد انقلاب مستقر در اقلیم کردستان را باید در نطفه خفه کرد و دولت عراق و اقلیم کردستان هم باید این موضوع را مدیریت کنند و ایران طبق حق و حقوق خودش می تواند مستقیما اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه