English

سردار سنایی راد در گفتگو با خبرگزاری موج:

ایران حق دارد دربرابر هر گونه اقدامات تروریستی واکنش نشان دهد/امنیت دوکشور به یکدیگر وابسته است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در صورتی که بی توجهی ازسوی مقامات اقلیم ادامه پیدا کند ایران این حق را دارد تا هرگونه واکنشی را برای مهار اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح داشته باشد.

ایران حق دارد دربرابر هر گونه اقدامات تروریستی واکنش نشان دهد/امنیت دوکشور به یکدیگر وابسته است

سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در خصوص تحرکات گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان علیه ایران و سکوت مقامات اقلیم نسبت به آن و البته حق مشروع دفاع ایران در قبال تامین امنیت ملی خود، اظهار داشت: بایستی مسئولین اقلیم بدانند که امنیت آنها بستگی دارد به امنیت ایران و عراق و البته ما اقلیم را بخشی از عراق می دانیم.

وی گفت: هرگونه ایجاد ناامنی در دو طرف مرز برای کشورها خطر دارد و به نظر می رسد که مسئولین امنیتی اقلیم دچار نوعی سوء محاسبه یا اشتباه محاسباتی شدند که میدان بدهند به عناصری که امنیت را مختل کنند.

 سردار سنایی راد تصریح کرد: ما امروز در منطقه شاهد اقداماتی هستیم از سوی برخی بازیگران که وضعیت مشابهی با ما دارند، به عنوان مثال آنکارا هر زمان از خارج از مرزهای ترکیه تحرکاتی علیه خود احساس کند و آنها را ادر تضاد با منیت ترکیه ببیند، به خودشان این اجازه را می دهند و این حق را قائلند که با عناصر مخل امنیت مقابله کنند.

 معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در آن سوی مرزها ما چنین حقی را داریم و نه فقط در منطقه  که در جهان عرف است که نباید که کشورها اجازه استفاده نیروهای معارض علیه سایر کشورها را بدهند، افزود: تحرکات اخیر در اقلیم هم ناشی از اشتباه محاسباتی و میدان دادن به عناصر گروهک های ضد انقلاب مستقر در اقلیم کردستان است و هم ناشی از غفلت و حتی ناکارآمدی مجموعه های اطلاعاتی و امنیتی مستقر در اقلیم به حساب می آید.

  وی ادامه داد: واقعیت این است که هیچ کدام از این موارد از مسئولیت اقلیم نسبت به مراعات توافق امنیتی که بین ما و آنها بوده، نخواهد کاست.

سردار سنایی راد بیان کرد: هشداری که سردار پاکپور رسما اعلام کردند و گاهی هم غیر رسمی اعلام می‌شد به دیل آن است که تحرکات، تعداد رفت و آمدها و میزان فعالیت تروریست های مستقر در خاک اقلیم تشدید شده و این به مثابه نوعی هشدار و اخطار رسمی به مسئولین اقلیم به حساب می‌آید.

  معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: به نظر می آید وقت آن فرارسیده که مقامات اقلیم در مراعات توافقی که با ما دارند و انجام وظیفه‌ای که نسبت به کنترل عناصر گروهکی و تروریستی در آن سوی مرز دارند کارآمدی بیشتری داشته باشند.

 وی گفت: در صورتی که تعلل آنها ادامه پیدا کند جمهوری اسلامی ایران این حق را دارد تا هرگونه اقدامی را این سوی مرز و آن سوی مرز برای مهار اقدامات تروریستی گروه های تروریستی داشته باشد.

 سردار سنایی راد بیان داشت: نوع تعاملاتی که ددولت مرکزی بغداد با اقلیم در این خصوص موارد دارد، آنگونه که باید نیست و شاید برخی دیگر از مسائل چون اولویت مبارزه با بازماندگان گروهک داعش توجیهی برای این سوء عملکرد به حساب بیاید.

   معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: در اقلیم  هم به نظر می رسد که اگر این موارد ناشی از ناکارآمدی سرویس امنیتی آنها نباشد، ناشی از اشتباه محاسباتی است که در واقع در قبال وظیفه ای که دارند این تعلل به وجود آمده و البته غیر قابل توجیه است.

سردار سنایی راد با بیان اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت این است که نوعی غفلت صورت گرفته باشد، افزود: اگر حتی توافق هم در میان نبود، اقلیم باید مراعات حُسن همجواری و همسایگی با ما را لحاظ می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوعی پیوستگی و وابستگی بین امنیت دو طرف مرز وجود دارد و لذا به نظر می رسد این اقدامات نه تنها این تغافل و تعلل نسبت به امنیت ایران به حساب می آید که به نوعی کم توجهی به امنیت خود اقلیم هم هست، چراکه تبعات این بی مسئولیتی متوجه امنیت آن سوی مرز هم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه