English

برگزاری مراسم بزرگداشت دو شهید مرکز مین‌زدایی کشور

مراسم بزرگداشت شهیدان سید مهدی جوادی و علی اکبری (دو شهید مرکز مین زدایی کشور) با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاونین، کارکنان و خانواده معظم شهیدان جوادی و اکبری در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت دو شهید مرکز مین‌زدایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع ، مراسم بزرگداشت شهیدان سید مهدی جوادی و علی اکبری (دو شهید مرکز مین‌زدایی کشور) با حضور سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاونین، کارکنان و خانواده معظم شهیدان جوادی و اکبری در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور در این مراسم با تسلیت و تعزیتِ مصیبت بزرگ عالم (شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش) و همچنین تسلیت دو شهید تازه از دست رفته مرکز مین‌زدایی کشور اظهار کرد: در آیات متعدد، از جمله آیه ۳۴ سوره اعراف فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا یَسْتَقْدِمُونَ در مورد حق بودن مرگ تأکید شده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: انسان نمی‌تواند این واقعیت را منکر شود و سرانجام مرگ هر موجود زنده‌ای فرا خواهد رسید.

آقاجانپور تصریح کرد: توجه به حقانیت مرگ، هشداری است برای همه انسان‌ها که بیشتر و بهتر بیندیشند، و از راهی که در پیش دارند با خبر شوند، و خود را برای آن آماده سازند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز طعم مرگ را چشید و پیامبران قبل و امامان بعد از او نیز طعم مرگ را چشیدند، گفت: هیچ راه گریزی از مرگ وجود ندارد و این یک سنت تردید ناپذیر پرورگار عالم است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به آمار فوت ناشی از بیماری کرونا در عصر حاضر گفت: چندی قبل، فوت عزیزان و به خصوص جوانان بسیار تعجب برانگیز بود و باور عمومی بر این بود که فرد می‌بایست در سنین پیری دعوت حق را لبیک گوید؛ اما حقیقت مرگ این پیام را داده است که در هر سنی و در هر شرایطی سفیر مرگ به سراغ ما خواهد آمد و باید همواره برای عبور از این دنیای فانی آماده باشیم.

آقاجانپور حضور در تشییع جنازه و خاکسپاری را هشدار و واقعیتی بازدارنده عنوان کرد که انسان‌های غافل، دنیاطلب، مادی‌گرا، منصب طلب و... را می‌تواند بیدار و هشیارتر نسبت به واقعیت‌های زندگی کند.

وی با اشاره به آیه أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنْتُمْ فِی بُرُوجٍ مُشَیَّدَةٍ» اظهار کرد: خداوند در این آیه به صراحت فرماید: هر جا باشید مرگ سراغتان می‌آید ولو در برج‌های محکم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به آیه ی «قُلْ لَنْ یَنْفَعَکُمُ الْفِرَارُ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ» با این مضمون که فرار فایده ندارد؛ مرگ آن گاه که اجل‌تان برسد، به سراغ‌تان خواهد آمد اظهار داشت: در برابر این واقعیت گریزناپذیر دو حالت است. یکی حالت کسانی است که مرگ به سراغشان می‌آید و این مرگ، مرگ غیرانتخابی است؛   این مرگ ممکن است خوب یا بد باشد و مرگی عادی است. این پیمانه زندگی وقتی تمام شد، مرگ سراغ کسی که باید، می‌آید و انتخابی هم در آن نیست؛ اما حالت دوم مرگ برای کسانی است که به استقبال مرگ می‌روند که مرگ انتخابی و نام آن شهادت است. شهادت یعنی مرگ انتخابی برای اعتلای کلمة اللّه.

آقاجانپور در همین زمینه افزود: شهدای گرامی ما از جمله  شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از حرم، شهدای امنیت و دیگر شهیدان، صاحبان مرگ انتخابی‌اند. آنهایی که هشت سال دفاع مقدس را دیدند، شبهای عملیات را دیدند، درست در نظرشان مجسم می‌شود مرگ انتخابی یعنی چه. سیدالشهدا و یارانش همگی شهادت و مرگ خونین را انتخاب کردند.

وی با اشاره به یکی از تفاوت‌های مرگ انتخابی و غیر انتخابی گفت: در مرگهای غیرانتخابی، آن کسی که اجل به سراغش می‌آید، به او میت و مرده می‌گویند؛ اما خداوند راجع به آنهایی که مرگ انتخابی و شهادت دارند، می‌گوید به اینها مرده نگویید، اینها زنده‌اند. «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به شهادت دو تن از جوانان مرکز مین زدایی گفت: کسانی که در نیروهای مسلح از اسلام، قرآن ملت و کشور دفاع می کنند مرگشان نیز انتخاب آگاهانه است چرا که که لباس سربازی به تن کرده اند و آماده جانفشانی هستند.

آقاجانپور با بیان اینکه حدود ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور آلوده به مین و بمب‌های عمل نکرده بود که با جانفشانی عزیزان ما در وزارت دفاع و با همکاری نیروهای مسلح نسبت به پاکسازی بخش اعظمی از این مناطق اقدام شد، گفت: شهیدان سید مهدی جوادی و علی اکبری برای پاکسازی زمین‌هایی که مردم می‌خواستند در آن زراعت کنند جان خود را از دست دادند و به فوج عظمی شهادت رسیدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه