English

پیام تبریک قالیباف در پی درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پارالمپیک

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پارالمپیک نوشت: رکوردشکنی‌های پی در پی ورزشکاران ایرانی و کسب مدال‌های طلای مسابقات پارالمپیک صحنه‌های غرورآفرینی برای ایران عزیزمان خلق کرده است.

پیام تبریک قالیباف در پی درخشش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پارالمپیک

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در پیامی پیروزی‌های ورزشی فرزندان ایران در رقابت‌های پارالمپیک را تبریک گفت و افزود: پیروزی‌های ورزشی، خصوصا در رقابت‌های پارالمپیک، در دل مردم عزیزمان شادی می‌کارد و به ما امید می‌بخشد.

رییس مجلس افزود: این روزها رکوردشکنی‌های پی در پی ورزشکاران ایرانی و کسب مدال‌های طلای مسابقات پارالمپیک صحنه‌های غرورآفرینی برای ایران عزیزمان خلق کرده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: قهرمانی امروز تیم ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات پارالمپیک برای چندمین بار پیاپی و همچنین رکوردشکنی و قهرمانی زنان و مردان ایرانی و کسب مدال طلا توسط قهرمانان پرتلاش و فرزندان برومند ایران خانم‌ها ساره جوانمردی، زهرا نعمتی، هاشمیه متقیان و آقایان روح‌الله رستمی، وحید نوری، محمدرضا خیرالله‌زاده، امیر خسروانی، مهدی اولاد، سعید افروز، اصغر عزیزی‌اقدم و حامد امیری در ذهن مردم ایران ماندگار شد.

وی تصریح کرد: به‌خاطر این افتخاری که برای کشور آفریدند، سپاسگزارم و بابت داشتن چنین فرزندانی به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.

چین با  با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدرجدول رده بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ ٰانگلستان  با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و  آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم لغایت چهاردهم  شهریور ماه در توکیو برگزارشد و کاروان ایران که با نام سردار دل ها شرکت داشت ،  با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه