English

درخواست کمیسیون بهداشت مجلس برای بازبینی پروتکل‌های درمانی کرونا

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازنگری بر پروتکل‌های درمان و تسریع در واکسیناسیون تاکید کرد.

درخواست کمیسیون بهداشت مجلس برای بازبینی پروتکل‌های درمانی کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا شیخی اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درما ن مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور دکتر شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر جان‌بابایی معاون وزارت بهداشت، دکتر بیگلری رئیس انیسیتو پاستور، دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و خانم دکتر عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه موضوع پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا مطرح شد این‌که چرا علی‌رغم انجام چنین پروتکل‌هایی همچنان شاهد افزایش مرگ‌ و میر در جامعه هستیم که نگرانی‌هایی را در مردم ایجاد کرده است؛ لذا باید بازبینی اساسی در پروتکل‌های درمانی اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از سوالات در مورد نگرانی‌های مطروحه پیرامون اثربخشی واکسیناسیون بوده و درعین حال تاکید شد که هرچه سریع‌تر واکسن مورد نیاز از داخل و خارج کشور تامین شود. به بخشی از این سوالات پاسخ داده شد و پاسخ به قسمت دیگری منوط به حضور وزیر محترم بهداشت شد.

وی با اشاره به صحبت‌های عابدینی اظهار کرد: حرف ما این بود که اگر پروتکل‌های درمانی را موثر می‌دانید چرا اثربخشی مطلوبی دیده نمی‌شود؟ پاسخ خانم عابدینی این بود که در همه جای کشور پروتکل‌ها به درستی اجرایی نمی‌شود؛ موضوعی که باعث انتقاد اعضای کمیسیون بهداشت شد؛ مبنی بر این‌که کوتاهی در اجرای پروتکل‌های درمانی ناشی از نبود نظارت کافی است.

شیخی ادامه داد: از طرف دیگر اگر داروهای تجویزی برای بیماران کرونایی موثر است چرا تاثیر مناسب در بین هموطنان را مشاهده نمی‌کنیم؟ در این شرایط نباید اقتصاد سلامت و هزینه‌کرد بیماران هم فراموش شود. عوارض برخی داروها بر بیماران هم موضوع دیگری بود چون در بحث بیماری قارچ سیاه علت آن را بعضا عارضه درمان کرونا با کورتون عنوان می‌کنند.

وی گفت که کمیسیون بهداشت بر لزوم رعایت دقیق‌تر بر روند اجرای پروتکل‌های درمانی تاکید داشت لذا قرار شد هفته آینده بنده جلسه‌ای با خانم عابدینی داشته باشم تا این موارد به صورت دقیق تشریح شود و گزارشی ارائه کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه