English

امیرعبداللهیان:

تمرکز بیشتر بر سیاست همسایگی و آسیایی محور کار ما در وزارت خارجه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تلاش می‌کنیم تا تامین واکسن شتاب بیشتری بگیرد و هماهنگی بیشتری در این رابطه انجام شود.

تمرکز بیشتر بر سیاست همسایگی و آسیایی محور کار ما در وزارت خارجه است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در جمع خبرنگاران گفت: به برادر عزیزم اقاى ظریف خدا قوت مى گویم، ظریف از سرمایه هاى بزرگ در دستگاه دیپلماسى کشور است، من از بیش از ٢٥ سال گذشته که وارد وزارت خارجه شدم به دلیل وقوع بحران عراق و جلسات مختلف منطقه اى و بین المللى که موجود بود، از الفباى چگونگى تنظیم قطعنامه‌ها و بیانیه هاى پایانى از ظریف اموختم.

وى افزود: در هشت سال گذشته، حداقل سه سال معاون اقاى ظریف بودم. از نزدیک شاهد تلاش هاى وى بودم.  ظریف در وزارت خارجه با اقداماتش سرمایه خوبى برای نسل هاى بعدى به جا گذاشت. على رغم اینکه اقای ظریف گفته اند قصد رفتن به دانشگاه را دارند، از وى خواهش کردم که حتما از این دانش و توانمندى دستگاه دیپلماسى کشور را محروم نکنند.

امیرعبداللهیان درباره جلسه امروز ستاد کرونا اظهار کرد: جلسه ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا را امروز برگزار کردیم، در جلسه امروز ستاد تسریع در تامین و واردات واکسن کرونا، وزیر بهداشت و سایر مسئولان تاکید کردند که وزارت خارجه در فراهم کردن زمینه تهیه واکسن نقش و سهم مهمی داشته است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا تامین واکسن شتاب بیشتری بگیرد و هماهنگی بیشتری در این رابطه انجام شود.

وى درباره اولویت سیاست خارجى کشور، تصریح کرد: تمرکز بیشتر بر سیاست همسایگی و آسیایی محور کار ما در وزارت خارجه خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که بخش‌های دیگر جهان را نادیده خواهیم گرفت.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: در عین حال معتقدیم که اروپا فقط تروئیکای اروپایی نیست، لذا هر مقدار تروئیکای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند به همان میزان پاسخ مثبت می‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: همکاری و تلاش‌های خوبی را که در گذشته و در توسعه مناسبات با سایر بخش‌های جهان از جمله اروپا انجام شده و آقای ظریف هم نقش و سهم مهمی در این زمینه داشته اند، با قوت پیگیری خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی