English

پاسخ قالیباف به شایعه تلاش مجلس برای رای نیاوردن برخی وزرا

رئیس مجلس شورای اسلامی به حواشی مطرح شده درباره حواشی توطئه در مجلس برای رای نیاوردن برخی وزرا پاسخ داد.

 پاسخ قالیباف به شایعه تلاش مجلس برای رای نیاوردن برخی وزرا

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی تذکر ماده ۷۵ قانون اساسی اظهار داشت:  نمایندگان مجلس حق دارند بر اساس قسم و حجت شرعی نسبت به وزرا نظر موافق و مخالف را اعلام کنند.

وی ادامه داد: اما این روزها نسبت سوء به مجلسیان  داده اند که طراحی‌هایی در مجلس در حال انجام است که ۲ تا ۵ وزیر پیشنهادی رای نیاورند، این اقدامات بی انصافی است.

امیر آبادی فراهانی ادامه داد: جلساتی در حال حاضر در مجلس در حال انجام است و بررسی‌های انجام می‌شود تا نمایندگان به حجت شرعی خود برسند. اما وقتی برخی بگویند رئیس قوه‌ مقننه در حال طرحی است تا ۲، ۳ تا ۵ وزیر رای نیاورند اختلاف افکنی بین دو قوه است. 

وی افزود: دود این اختلاف به چشم مردم می‌رود و آدرس غلط دادن است. تمام تلاش ما این است که هر چه سریع تر رای اعتماد به وزرا با بررسی دقیق و رسیدن به حجت شرعی مشخص شود. امروز تمام دنیا دارند عملکرد ما را می‌بینند. مگر نمایندگان عروسک خیمه شب بازی هستند که تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند.

امیر آبادی فراهانی افزود: دوشنبه ها‌ی هر هفته جلسه روسای کمیسیون‌ها با دبیر مجلس بوده و هست، اما امروز فراکسیون دیگری نیز جلسه داشت و رئیس مجلس هم شرکت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم افزود: اینکه می‌گویند رئیس مجلس در حال انجام این اقدامات است درست نیست و باعث اختلاف دو قوه است. ملت این تریبون را به ما امانت داده اند و باید در راستای اتحاد نه اختلاف افکنی از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نماینده‌ها وضعیت کشور و مسائل امنیت ملی را در نظر داشته باشند. ولی در حال حاضر برخی نمایندگان در برخی صحبت‌ها مسائل امنیت ملی و وحدت و انسجام قوا را در نظر نمی گیرند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره تذکر این نماینده گفت: دوستان در این ماه‌های اخیر و از قبل از انتخابات  تا حالا که کابینه مشخص شده در همه جلسات دوستان شرکت کرده و تاکید کرده ام اخبار پنهان و آشکار دارد می‌گوید که دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و مجموعه‌های ساختاری هستند.

قالیباف گفت: هر کس این کار‌ها را دنبال و زمینه سازی کند و به آن‌ها دامن بزند ظلم به کشور و انقلاب است و نباید انشقاق ایجاد کنیم. نه من به دنبال این کار‌ها هستم و نه مجلس اجازه می‌دهد این فضا در مجلس شکل بگیرد.

رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: دوستان در جبهه انقلاب بدانند برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای نیست و جبهه انقلاب ، قوه قضائیه ، دولت و مجلس محکوم به اجرا و عمل درست است و هر کس جز این عمل کند آب به آسیاب دشمن ریخته است. استقلال مجلس و وظایف قانونی مجلس وظیفه‌ ما است و حق مماشات با هیچ کس دیگر را نداریم و دولت باید با قدرت کارش را انجام دهد.

قالیباف در ادامه افزود: مهم ترین دغدغه مردم دو مسئله سلامت و اقتصاد است و مجلس باید اطمینان داشته باشد که وزرا در معیشت و اقتصاد و سلامت مردم می‌توانند به وظیفه‌ی خود عمل کنند و این کار را با همدلی و همراهی انجام می‌دهیم.  جز کار برای من هیچ موضوعی  موضوعیت ندارد، فقط کار و کارآمدی برای من مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه