English

سلیمی در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور:

کابینه رئیسی نسبت به دیگر دولت ها جوان تر است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه رئیسی نسبت به دیگر دولت ها کابینه ی جوان تری است.

کابینه رئیسی نسبت به دیگر دولت ها جوان تر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: من بدون ذکر مقدمات اصل مطلب را عرض می کنم، مخالفین محترم برخی از موارد را مطرح کردند و من این موارد را پاسخ می دهم.

وی ادامه داد: چند محور در مخالفت بیان شد اول موضوع اصل کابینه بود، با کلیات کابینه مخالفت جدی نشده است رویکردی که در انتخاب کابینه مطرح شده این است که کشور ما اسیر چنگال مدیریت یک عده ای خاص در کشور بوده است. این حلقه بسته باید شکسته شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در موضوع جوان گرایی یک واهمه ای در کشور وجود داشت که خوشبختانه کابینه آیت الله رئیسی نسبت به دیگر دولت ها کابینه جوان تر است. از کارکرد ویژه ای در انتخاب کابینه استفاده شد و آن هم مشورت با کارگروه های تخصصی بود که این هم یک امر بدیع است.

وی ادامه داد: در موضوع کلیات کابینه فساد ستیزی بسیار مهم است اینکه کسانی که انتخاب شده اند قدرتِ گرفتن تصمیمات سخت را داشته باشند. موضوع دوم خط مشی کلی و اصول کلی حاکم بر رویکرد کابینه است در این حوزه باز به نظر می رسد ایراد جدی وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: بین برنامه ها، اصول کلی و خط مشی کلی باید حتما تفاوت قائل شویم. حدود 30 خط مشی کلی و اصل کلی در این جا وجود داشت و این ها قابل قدردانی است و این 30 حوزه حتما باید مورد توجه همکاران قرار بگیرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس مطرح کرد: نکته بعدی موضوع برنامه و خلاهایی است که در موضوع برنامه ها بیان کردم و آقای بحرینی بسیاری از آن ها را مطرح کردند که خلاهایی وجود دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: حوزه بانک های خصوصی، محیط زیست، صندوق های بازنشستگی و همچنین موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شاغل مباحثی است که در آن خلاهایی وجود دارد. نکته هایی که وجود دارد این است که در برش خط مشی های کلی که توسط برنامه وزرا ارائه شده برخی جسته و گریخته و برخی هم به صورت دلی در کشور به آن پرداخته شده است. مثلا در موضوع محیط زیست در برنامه دکتر ساداتی نژاد توجه ویژه به آن شده است. آقای رئیسی هم در مراسم تنفیذ به موضوع محیط زیست اشاره اکید داشتند.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: موضوع هماهنگی و موضوع فرا وزارتی را برخی مخالفین مطرح کردند، در اصول کلی که آقای رئیسی بیان کرد درست است که بعضی از امور فراوزارتخانه ای است مثلا مطرح کردند که تیم اقتصادی را دکتر مخبر هماهنگ می کند. در دولت قبلی از این زمینه آسیب دیده ایم و موضوع ارز 4200 یکی از همین معضلات، مشکلات بود که بسیار فساد زا بود.

سلیمی اشاره کرد: شرایط کشور، شرایطی نیست که بخواهیم معطل شویم و باید با سرعت از این امور عبور کنیم. رهبری نیز تاکیدکردند باید با سرعت از این موضوعات عبور کنیم البته نباید دقت را به حاشیه برانیم. مجلس رویکرد نظارتی خود را دارد. آقای رئیسی مطرح کرد که این وزرا اگر لحظه ای از برنامه ها و اصول کلی حاکم بر رویکرد دولت تخطی کنند با آن ها تعارف نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه ای که در کشور داریم مثلا در حوزه برق 10 هزار مگاوات کاستی داریم، دولت قبل بلایی سرکشور آورده است که در حال حاضر 8 میدان نفتی فعال است. 140 میلیون مترمکعب گاز الان در کشور کاستی داریم و نمی توانیم در این موضوع معطل شویم و منتظر آینده بمانیم و مبارزه بروکراسی فساد خیز هم جزو برنامه های آقای رئیسی است و برای این مسئله هم چاره اندیشی شده است و 6 نکته در این حوزه وجود داشته است. با خط مشی کلی دولت موافق هستم و امیدوارم همکاران همراهی کنند و از این گردنه هم با سرعت عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه