English

هانی زاده در گفت وگو با خبرگزاری موج:

اقدام ترکیه در ساخت دیوار بتنی در نقطه صفر مرزی با ایران غیر قابل توجیح است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اقدام ترکیه در ساخت دیوار بتنی در نقطه صفر مرزی با ایران غیر قابل توجیح است و ترکیه سرانجام از این پروژه عبور خواهد کرد.

اقدام ترکیه در ساخت دیوار بتنی در نقطه صفر مرزی با ایران غیر قابل توجیح است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به ساخت دیوار بتنی در نقطه صفر مرزی ایران توسط ترکیه، اظهار داشت: اقدام ترکیه برای ایجاد دیوار بتنی در مرز مشترکش با ایران یک اقدام غیر قابل توجیح است که امنیت لازم را برای این کشور ایجاد نخواهد کرد .

وی با بیان اینکه امنیت هرکشوری بستگی به یکسری سلسله مولفه ها و عواملی در داخل، منطقه و جهان دارد، ادامه داد: ترکیه با این بهانه که ممکن است عوامل تروریستی و مهاجرین از مرزهای مختلف وارد کشورش شوند، این اقدامات را با هزینه سنگین انجام داده است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: ترکیه با این اقدام خود قصد دارد یک امنیت نسبی برای خودش ایجاد کند.

هانی زاده اظهار کرد: تجربه ثابت کرده که دیوارها نمی توانند فاصله و امنیت روانی برای ملت ها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز رژیم صهیونیستی چنین اقدامی را انجام داده اما موفق نبوده است، تصریح کرد: در گذشته قبل از فروپاشی دیوار برلین، که درواقع میان  آلمان شرقی و آلمان غربی برای چنددهه دیوار ایجاد شده بود، به سرانجام نرسید و آن دیوار فروریخت.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان با انتقاد از این اقدام ترکیه، خاطر نشان کرد: اقدام ترکیه در ساخت دیوار بتنی در نقطه صفر مرزی با ایران غیر قابل قبول است و دولت ترکیه سرانجام از این پروژه عبور خواهد کرد و دروازه های خودش را به روی جهان باز خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه