English

تقدیم استوارنامه سفرای برزیل، کنیا، نیجریه و کره جنوبی به روحانی

سفرای کشور‌های برزیل، کنیا، نیجریه و کره جنوبی، امروز سه‌شنبه استوارنامه‌های خود را در محل نهاد ریاست جمهوری، به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تقدیم کردند.

تقدیم استوارنامه سفرای برزیل، کنیا، نیجریه و کره جنوبی به روحانی

به گزارش خبرگزاری موج، سفرای کشور‌های برزیل، کنیا، نیجریه و کره جنوبی، امروز سه‌شنبه استوارنامه‌های خود را در محل نهاد ریاست جمهوری، به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تقدیم کردند.

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر روابط کره جنوبی با ایران باید هرچه زودتر حل و فصل شود.

وی افزود: استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ما است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

رئیس جمهور همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید نیجریه بیان داشت: هماهنگی و همکاری بیشتر ایران و نیجریه در عرصه‌های بین المللی برای تحقق اهداف مشترک ضروری است.

وی گفت: ایران و نیجریه از ظرفیت‌های خوبی برای همکاری در زمینه‌های تجاری، کشاورزی، انرژی و علم و فناوری برخوردارند.
 
روحانی با اشاره به اهمیت توسعه روابط ایران و نیجریه، اظهار داشت: امیدوارم روابط دیرینه دو کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود میان دو کشور و دو ملت توسعه بیشتری یابد.

 رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا نیز با بیان اینکه این کشور دروازه صادرات کالا‌های ایرانی به قاره آفریقا است، نسبت به توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی فناوری ابراز امیدواری کرد.

وی با بیان اینکه همواره روابط خوب و صمیمانه بین ایران و کنیا برقرار بوده است، از کنیا به عنوان دروازه صادرات کالا‌های ایرانی به قاره آفریقا نام برد.
 
روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید برزیل نیز با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه روابط با کشور‌های آمریکای لاتین بوده است بر توسعه مناسبات و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با برزیل تاکید کرد.

رئیس جمهور روابط ایران و برزیل را خوب و دیرینه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه روابط و همکاری‌ها با کشور‌های آمریکای لاتین از جمله برزیل بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه