English

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت:

بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات به ظرفیت برق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اضافه شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد و این مطلب که درخصوص دولت گفته شده نادرست است.

بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات به ظرفیت برق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اضافه شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت ، اظهار کرد: باوجود اینکه اقداماتی در ظرفیت سازی انرژی الکتریکی و برق در طول این سال‌ها انجام شده اما مردم امروز با مشکل کمبود برق مواجه هستند و عده‌ای اظهار نظر‌های نادرستی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی مدعی شدند که در سال‌های گذشته اقدامی از سوی دولت برای افزایش ظرفیت تولید برق انجام نشده است گفت:سازمان برنامه و بودجه از اقدامات دولت برای افزایش ظرفیت الکتریکی که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده و نیروگاه‌های تولید برقی که افتتاح شده باخبر است.

نوبخت بیان کرد: در طی برنامه ششم، برای نیروگاه‌های حرارتی، خورشیدی و بادی ۲۴ هزار و ۳۳۷ مگابات ظرفیت سازی شروع شد؛ در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد و این مطلب که درخصوص دولت گفته شده نادرست است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ۲۰ هزار مگاوات طی ۸ سال گذشته به ظرفیت نیروگاهی برق اضافه شده است. طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق را پرداخت کرد.

وی افزود: طبق قانون هدفمندی هرچه آنچه که از افزایش قیمت‌ها حاصل می‌شود باید بین مردم به صورت یارانه مستقیم داده و به تولید کمک شود، دولت طی سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان آنچه که از افزایش قیمت برق به دست آورد را به این صنعت برگرداند تا این صنعت بتواند به سرمایه گذاری خود ادامه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی