English

سردار طلایی در نشست خبری:

امیدواریم روز جمعه شاهد پیروزی قاطع آیت الله رییسی باشیم

نامزد انتخابات شورای شهر تهران گفت: امیدواریم در روز جمعه شاهد پیروزی قاطع آیت الله رییسی که همان پیروزی مردم است، باشیم.

امیدواریم روز جمعه شاهد پیروزی قاطع آیت الله رییسی باشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار مرتضی طلایی نامزد انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری که صبح امروز در ستاد انتخابات شورای وحدت برگزار شد، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری شورای وحدت قبل از شروع ثبت نام ها، از ایت الله رییسی اعلام حمایت کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم در روز جمعه شاهد پیروزی قاطع ایت الله رییسی که پیروزی مردم هم به شمار می آید، باشیم.

نامزد انتخابات شورای شهر تهران گفت: رویکرد شورای وحدت این است که توجه ویژه و مضاعفی به خدمتگذاران در شهرداری داشته باشد.

طلایی گفت: با پیروزی آقای رئیسی شاهد دولت کارآمد، دولت اسلامی و دولت مردم محور رو به رو خواهیم بود، پیروزی نهایی در روز شنبه با انتخاب آقای رئیسی رقم خواهد خورد، روز جمعه شهروندان سرنوشت ۴ سال خود را به دست نمایندگان منتخب خودشان بسپارند؛ امیدواریم شهروندان با بررسی نامزد‌ها بهترین انتخاب را داشته باشند.

طلایی ادامه داد: شورای وحدت به دنبال رسیدن به لیست ۲۱ نفره از افرادی که سابقه مدیریت شهری را داشته اند، بود. رویکرد شورای وحدت و لیستی که معرفی کرده این است که در درون شهرداری ظرفیت‌های بالا و ارزشمندی داریم، اما آن گونه که باید این ظرفیت به کار گرفته نشده است، اما نگاه شورای وحدت توجه به خود ظرفیت‌های شهرداری است و با سرمایه‌های درونی شهرداری می‌شود مدیریت کرد. همچنین در توزیع عادلانه فرصت‌های خدمت، در قالب آیین نامه روشن باید تدوین شود تا هرکس در شهر تهران بداند چه طور می‌تواند به پیشرفت شغلی برسد. نکته سوم توزیع عادلانه خدمات برای تمامی نیرو‌های شهرداری است، رانندگان تاکسی، اتوبوس و نیرو‌های مترو مشکلات معیشتی، استخدامی، امنیت شغلی، بیمه و ... دارند و رویکر شورای وحدت این است که توجه ویژه و مضاعفی به این افراد انجام شود.

وی افزود: پاکبانان شهر، نیرو‌های خدماتی، نیرو‌های تره بار و... زحماتی زیادی می‌کشند و بار مسئولیت زیادی بر عهده آن هاست، اما به آن‌ها توجهی نمی‌شود که اولویت شورای وحدت این گروه خواهد بود.

طلایی ادامه داد: امروز مشارکت مردم در اداره شهر زیر صفر است، اما رویکرد ما نقش دادن به فعالیت و مشارکت شهروندان در اداره شهر است ما می‌گوییم با نیمی از بودجه شهرداری برای سال جاری و با همکاری شهروندان شهر را اداره کنیم. ما می‌توانیم از طریق پسماند خشک درآمد‌های زیادی را کسب کنیم و این در صورتی محقق می‌شود که شهروندان را ر اداره شهر مشارکت دهیم.

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران شورای وحدت اضافه کرد: سرای محلات، شورای محلات یکی از مطالبات جدی مجلس شورای اسلامی است که شورای شهر باید اقدام به تشکیل آن کنند و این در دستور کار شورای وحدت قرار دارد، در شهر تهران از جمله اولویت‌هایی که متاسفانه کم تر به آن توجه شده موضوع بافت فرسوده است. تهران بر روی گسل قرار دارد ما می توانیم با کمک شهروندان نسبت به بافت فرسوده اقدام کنیم این شدنی نیست مگر اینکه همکاری میان شهروندان، بخش خصوصی، جامعه نظام مهندسی. در شهر تهران جزیره‌ای نگاه نمی‌کنم و شهر را به صورت کامل می‌بینیم.

وی افزود: با همکاری شهروندان می‌توانیم مشکلات حوزه حمل و نقل را نیز حل کنیم، اگر عزیزان اداره شهرشان را به دست شورای وحدت بسپارند، ان شاءالله پاسخگوی اقداماتمان در ۴ سال آینده خواهیم بود.

طلایی در خصوص برنامه‌های خود هنگام کمبود بودجه در شهرداری، گفت: برای شهر تهران اسناد بالا دستی داریم، طرح جامع حمل و نقل  داریم؛ بر اساس اسناد بالا دستی عمل خواهیم کرد. در ابر پروژه‌ها هم همینطور است، اگر قانون اجرا شود و تعهداتی که دولت به شهرداری دارد عمل کند مشکلاتی نخواهیم داشت، از بودجه سالانه شهرداری ۷۰ درصد باید برای طرح های عمرانی و ۳۰ درصد برای خود شهرداری صرف شود در صورتی این اتفاق در حال حاضر رخ نمی‌دهد. از ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد بودجه شهرداری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد برای حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شده است.

وی در خصوص عدم ارائه لیست واحد با شورای ائتلاف گفت: قرار بود ۱۰ نفر ما و ۱۰ نفر از شورای ائتلاف معرفی شود و یک نفر را باهم توافق کنیم، اما متاسفانه شورای ائتلاف گفت باید براساس مکانیزم ما نامزد‌های شما بررسی شود که این امکان پذیر نبود؛ به همین دلیل لیست جدا منتشر شد.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران درباره مبارزه با فساد در شهرداری و جلوگیری از به وجود آمدن فساد‌های عیسی شریفی ها، گفت: در ابتدا باید بگویم که اسمی از شخصی نباید بیاوریم. در شهرداری بحث فساد می‌شود، اما آنقدر فساد نیست، قوانینی وجود دارد که فساد زاست، اما متاسفانه این قوانین در مجلس بازنگری نشده است. در این شرح وظایفی که برای شورای شهر نوشته شده و قوانینی که وجود دارد فقط می‌شود شهر را ساکن نگه داشت و فقط شهرداری کرد نه شهرسازی. انسان ممکن الخطاست، آقای عیسی شریفی کار‌های خوبی هم انجام داده، پروژه امام علی کار هر کسی نبود تا حقوق مردم به درستی رسیدگی شود و آقای شریفی به بهترین نحو این کار را کرد و برای اقدامات دیگر وی قوه قضائیه تصمیم گیری می‌کند؛ اما کار‌های خوب هم از وی دیده ایم.

 طلایی در خصوص مبارزه با فساد نیز بیان کرد: فساد و رانت هر کس در هر شرایط و در هر زمان و هر نوعی باشد خلاف است و باید برخورد شود، در شهرداری تهران باید تلاش کنیم راه های فساد و رانت را ببندیم، سامانه شفافیت که در شورای پنجم مطرح شد باید اجرا شود. نیاز به شورایی داریم که شجاع باشد و اجازه ایجاد فرصت رانت و فساد ندهد، وقتی می گوییم مدیران وارداتی در شهرداری ممنوع است برای بستن روزنه های فساد است.

طلایی در خصوص لیست های مختلفی که برای انتخابات شورای شهر منتشر می شود، گفت: مزیت شورای وحدت و جامعه روحانیت مبارز این بود که اجازه دادند که افراد در لیست های مختلف حضور داشته باشند؛ اما خاستگاه بنده شورای وحدت بود و اطلاع رسانی کردم، ما به دنبال این نبودیم که در لیست دیگری باشیم.

وی درباره گزینه شهردار آینده تهران گفت: اگر با رویکرد جوانگرایی شهردار را انتخاب کنیم افرادی مانند، سعید محمد، مهرداد بذرپاش و مهندس جاوید گزینه های ما هستند و اگر رویکرد ما در انتخاب شهردار براساس تجربه باشد، رستم قاسمی و مهندس دهقان گزینه های ما هستند و باند بازی هم نباید کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه