English

برگزاری همایش حامیان رئیسی در دانشگاه تهران/ آیت الله رئیسی کشت و صنعت مغان را به دامان ایران بازگرداند

همایش جمعی از دانشجویان حامی آیت لله سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران با عنوان « رأی من صدای من » برگزار شد.

برگزاری همایش حامیان رئیسی در دانشگاه تهران/ آیت الله رئیسی  کشت و صنعت مغان را به دامان ایران بازگرداند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزرای موج، همایش جمعی از دانشجویان حامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و با عنوان « رأی من صدای من » برگزار شد.

* مسائل کشور ما راه حل دارد ولی نفع عده ای در عدم حل مشکلات است

 یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی در این نشست گفت: مسائل کشور ما راه حل دارد. مشکل کشور ما تولید فکر نیست بلکه مصرف فکر است. همیشه این سوال بوده است که چرا این راه حل ها اجرا نمی شود؟ دلیل آن نفع یک عده‌ای است، زیرا اگر تولید رونق بگیرد برای واردات آنان مشکل پیش می آید. 

وی افزود: اگر ما گرانی مسکن داریم دلیل آن  تحریم و کمبود زمین و مصالح نیست، بلکه این است که اگر مسکن رونق بگیرد نان عده ای آجر می شود؛ زیرا منافع آنان در واردات است. این مثال ها در صنعت خودرو هم صادق است زیرا فناوری‌های مادر را به ایران ندادند و عده ای به دلیل سودهای کلان از واردات نمی خواهند ایران خود تولید کننده خودرو باشد.

جبرائیلی گفت: سید ابراهیم رئیسی آماده است تا چوب رانت فساد و تبعیض وبی عدالتی را از چرخ تولید خارج کند. 

وی افزود: آقای زنگنه در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس می گفت این آهن ها را ببرید برای خودتان! ولی بعد از شش ماه و افتتاح این پالایشگاه در این دولت، ۳ میلیون بشکه بنزین صادر کردیم در حالی که در سال ۸۸ وارد کننده بنزین بودیم واین ثمره تلاش جوانان و نگاه به داخل است.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در طول هشت سال ما یا معطل امضای برجام یا اجرای برجام و یا احیای برجام بودیم اما مسئله آمریکا با ما مسئله هسته‌ای نیست با اینکه بیشترین بازرسی‌ها را در کشور داشتیم، اما آمریکایی‌ها نشان دادند که بهانه چیز دیگری است. 

وی افزود:کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند یا الفبای سیاست را نمی دانند و یا الفبای غیرت را ! در قرارداد برجام اگر طرف مقابل کاری را انجام دهد ما هم به آن اندازه کار انجام می دهیم و در دولت بعد شروط رهبری باید در برجام اجرا و احیا شود. 

وی ادامه داد: کشور باید قوی شود.مردم ایران قیام کنید برای مشارکت حداکثری و انتقام این دولت را از دولت بعد نگیرید

جبرائیلی ادامه داد: روحانی زمین را واگذار کرد اما این واگذاری پیروزی نبوده بلکه تقدیم کشور به دشمن بوده است. عامل ناامیدی کشور دولت بوده اما در مناظرات می‌گویند که شماها باعث بدبختی کشور هستید.

* دلیل حمایت از  رئیسی نگاه ایشان به استعدادهای داخلی است

هادی بیگی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: اگر ساختمان کشور بر مبنای استعدادهای درونی باشد توجه کشور هم به استعداد، درونی می شود.

وی افزود: در کشور دو نوع پالایشگاه داریم یک ستاره خلیج فارس که بر مبنای ما می‌توانیم ساخته می‌شود و عنوان بدترین مدیریت کشور از طرف دولت به آن داده شد اما این استعداد های داخلی آن را تکمیل کردند و این پالایشگاه در داخل کشور بیشترین سود دهی را دارد و این پالایشگاه توسط ذهن مهندس داخلی بود اما نمونه دیگر آن پالایشگاه سیراف  را داریم چون بر مبنای نگاه به خارج بود هیچ پیشرفتی نکرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مهندس ساختمان کشور وزرا و رئیس جمهور هستند، اگر نگاه به استعداد داخل باشد می‌شود ستاره خلیج فارس؛ اگر نگاه به بیرون باشد می شود سیراف ! اما ترس  مهندسان ما این است که کسانی بیایند بگویند که ما دیگر به این پالایشگاه ها و سانتریفیوژها نیاز نداریم برای همین است که کارشان با قوت جلو نمی رود.

وی گفت: دلیل حمایت از آقای رئیسی ما، نگاه ایشان به استعداد های داخلی و نگاه ایشان به  جلو بردن کشور با توجه به ظرفیت های داخلی است.

* آیت‌الله رئیسی می‌تواند کشور را با جوانان متعهد و متخصص اداره کند

سید میعاد صالحی مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری هم در این نشست گفت: در هشت سال دولت در هر کجا به مشکل برخوردیم، آدرس غلط می دادند یا مثلا بحث جدا کردن وزارت بازرگانی را مطرح کردند و مشکل را به آنجا ربط می دادند.

وی افزود: اگر از دولت بپرسیم که در بحث صنایع پیشرفته چه چیزی در مذاکرات می‌خواستید، نمی‌توانند آن را بیان کنند. در طول ۴ سال دوم مسئول وزارتخانه به پنجمین نفر رسید و این شد که منجر به آشفتگی تولید و توزیع و بازار می‌شود. وقتی که طول مدت وزارت وزیر در وزارت خانه به کمتر از ۱۰ ماه می رسد همین می شود که بازار آشفته و باثبات نیست!

صالحی یادآور شد: وقتی بنگاه‌های بزرگ دچار فساد آشفتگی باشند بنگاه‌های بزرگ نمی توانند حرکت کنند و به تبع، بنگاه‌های کوچک هم نمی توانند فروش داشته باشند. کشور نیازمند یک جراحی است در حالی که درد و خونریزی دارد اما برای نیل به ایران  پیشرفته نیاز به این داریم!

وی افزود: کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که کشور را با جوانان متعهد و متخصص اداره کند، که ما آن را در دولت آقای رئیسی می‌بینیم و با توجه به کارنامه ایشان دیدیم که بدون مصلحت اندیشی و ملاحظه دانه درشتی و با شفافیت این کار را انجام می‌دهند. در بین کاندیداهای تنها کسی که این مطلب را در کارنامه خود دارد و توان چنین کاری را دارد آیت الله رئیسی است.

صالحی تصریح کرد: در بحث استفاده از نخبگان که دولت به قول خود شعار استفاده از نخبگان می‌دهد، در طول ۸ سال با مقامات ارشد کشور دیدار داشته ایم و آقای رئیس‌جمهور در ۱۰ دیدار فقط دو جلسه آن را حضور داشته اند و در بحث شورای عالی نخبگان که رئیس آن آقای رئیس جمهور است حتی یک جلسه هم برگزار نشد. 

وی ادامه داد: در بحث دانش بنیان درست است که یک پله جلو هستیم اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم اما نکته‌ای که وجود دارد اگر صنعت دانش بنیان به خلق پول منجر نشود بیشتر شبیه یک دکور است! در دولت آقای روحانی با توجه به بگیر و ببندها و رفت و آمدها تنها ۴ درصد از gdp به شرکتهای دانش بنیان اختصاص دارد ، در حالی که در سیاست‌های کلی ابلاغی توسط حضرت آقا باید به بالای ۵۰ درصد برسیم. 

صالحی اددامه داد: انشاءالله در دولت بعدی با استفاده از جوانان متعهد و متخصص و دور از مصلحت اندیشه هایی مثل برخی سیاسیون و محافظه کاری ها در دولت سیزدهم، شاهد رشد در کشور و پیشرفت آن باشیم.

*  آقای رئیسی  کشت و صنعت مغان را به دامان ایران بازگرداند

باغبانی نماینده کارگران شرکت کشت و صنعت مغان هم گفت: شرکت کشت و صنعت و دامداری مغان در بیش از ۱۰۰۰ زمینه‌ فعالیت می کند و دارای کارخانه لبنیات و بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه است اما واگذاری این شرکت با بی تدبیری نبوده بلکه با تدبیر باعث شد که این شرکت  به طور قانونی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود:  این شرکت پس از واگذاری، به محلی برای دلالی تبدیل شد اما به کارگران اجازه  اعتراض نمیدادند و حتی عده ای اخراج شدند. اما آقای رئیسی این شرکت را به دامان ایران بازگرداند و من به اتفاق سایر کارگرانی که از ما حمایت شده تا جان در بدن دارم از ایشان حمایت می‌کنیم و از ایشان درخواستی هم داریم که این شرکت را از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی خارج کرده در نحوه واگذاری آن تجدید نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه