English

روحانی در آئین الحاق ناوشکن دنا:

ساخت ناوشکن دنا نشانه خودکفایی ارتش و همه نیروهای مسلح است

رئیس‌ جمهور گفت: ساخت ناوشکن دنا نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

ساخت ناوشکن دنا نشانه خودکفایی ارتش و همه نیروهای مسلح است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی و الحاق ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: از گزارش خوبی که از ساخت و تجهیزات این ناوشکن ارائه شد، تشکر می‌کنم. امروز برای همه ما، نیروی دریایی و همه نیروهای مسلح روز خوبی است که صنایع دفاعی کشور، ظرف ۸ سال با دست خود یک ناوشکن بسیار مهم را که از آغاز تا پایان به دست متخصصین خود آن را تکمیل می‌کند، افتتاح می‌کند.

روحانی عنوان کرد: امروز این ناوشکن آماده است تا انواع ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد. از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خود کفایی بسیار خوشحال هستیم. محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش ها پیرامون ناوشکن های افتتاح شده، گفت: وزارت دفاع کار بزرگ و عظیمی را امروز به پایان رساند و دو ناو را در اختیار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داد. از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز نیروی دریایی همواره یک نیروی پرتوان بوده است.

روحانی بیان کرد: مردم عزیز ما می دانند در دوران جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش ظرف حدود دو ماه نیروی دریایی دشمن را منهدم کرد. نیروی دریای و نیروی هوایی علاوه بر مبارزه با متجاوزین مستقیما در هشت سال دفاع مقدس با دشمن روبرو شدند.

وی افزود: ارتش آب دیده ای که از سال ۶۷ تا امروز و حدود ۳۳ سال از آبهای سرزمینی که به منافع ملی ما تعلق دارد، دفاع کرده است. نیروی دریایی سپاه پاسداران هم در کنار نیروی دریایی ارتش از آب های سرزمینی ما حفاظت و حراست می کند. امروز همه اقیانوس ها محل فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز نیروی دریایی ما از دریای عمان حرکت می کند و در مسیر هزاران کیلومتری دریا بدون نیاز به پهلوگرفتن در بندرها برای آب، غذا یا سوخت، با خودکفایی کامل آب های بین المللی را می پیماید.

هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد

روحانی ادامه داد: اگر قدرت، آموزش و تجهیزات کامل نباشد و دولت قدرتمندی وجود نباشد که نیروهای مسلح را پشتیبانی لجستیکی و مالی کند، نیروهای مسلح موفق نخواهد بود. علی رغم سه سال و نیم جنگ تحمیلی اقتصادی، ملت ما سرو قامت ایستاده و دولت مقاومت می‌کند و نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت قدرتمند در کنار مردم غیور با رهبری شجاع و فرهیخته رهبر معظم انقلاب در دوران کرونا و تحریم، دست از توسعه و تحول برنداشته است. امروز شاهد افتتاح دو ناو هستیم که در طول ۸ سال اخیر ساخته شده است که نشان می دهد هیچ فشار و جنگی نمی تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در کنار سواحل مکران، بندر جاسک و چابهار را توسعه داده است و گاز را به اقصی نقاط این مناطق فرستاده است. این دولت توانسته است آب شیرین را به چند استان انتقال دهد، شاهد آبادانی شرق و غرب کشور هستیم و امروز بندر جاسک بندر صادراتی نفت خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه اگر تا امروز نفت ایران در جزیره خارک آماده صادرات میشد، از این به بعد هم در جاسک و هم در خارک آماده می‌شود، گفت: این کار بی نظیر دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ جمهوری اسلامی بود که در این ۸ سال قدرت پدافند هوایی ایران از هر زمان دیگر برتر و بالاتر شده است.

وی اضافه کرد: آنچه در زمینه پدافند هوایی برای واردات مورد نیاز بود، با تلاش شبانه روزی دیپلماتیک انجام گرفت و S۳۰۰ وارد کشور شد. سال‌ها این مسأله در گیرودار پیچ و خم‌های اداری، سیاسی و دیپلماتیک بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرن‌ترین سلاح‌های پدافند هوایی در طول این مدت ساخته شد، اظهار داشت: توان موشکی ما بسیار قدرتمندتر از سابق شد و توانستیم در این مدت در خصوص نیروی دریایی، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها و موشک‌هایی که مورد نیاز نیروی دریایی ماست و موشک کروز دریایی که از ۳۰۰ کیلومتر در طول این سال‌ها آن را به ۱۰۰۰ کیلومتر رساندیم، به پیشرفت برسیم.

روحانی با بیان اینکه این امکانات در اختیار نیروهای مسلح ماست، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدان در زمینه نیروی هوایی، ساخت جنگنده کوثر، موتور هواپیما، هوا نیروز و تجهیزات زرهی خودکفا هستند و روی پای خود ایستادند و با توانمندی خود و بدون نیاز به خارج از کشور می‌توانند به خوبی از کشور دفاع کنند.

وی با بیان اینکه قدرت و توان ایران و نیروهای مسلح صرفا برای بازدارندگی و دفاع پشیمان کننده است، خاطرنشان کرد: هیچگاه دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداشتند و ندارند و ما به همسایگان عزیزمان بسیار با صراحت اعلام می‌کنیم که قدرت نیروهای مسلح ما پشتیبان و حافظ شماست و علیه شما نیست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر ما نیروی دریایی قدرتمندی در خلیج فارس و دریای عمان داریم درواقع حافظ خلیج فارس، دریای عمان، راه های اصلی در اقیانوس هند، دریای سرخ و مناطق دیگر هستیم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی است که امنیت منطقه را برای خود و همسایگانش تضمین می کند.

روحانی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران مدافع استقلال و حاکمیت کشورهای منطقه است، گفت: جهانیان دیدند در عراق، سوریه، یمن یا هرجای دیگر که تروریست ها خواستند حضور و یا حاکمیت پیدا کنند نیروهای مسلح ایران بودند که به درخواست این کشورها به کمک ارتش آنها شتافتند و دست تروریست ها را از منطقه قطع کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما در دفاع از کشور خود نه به سلاح های کشتار جمعی نیازمند و نه در پی به دست آوردن این دست سلاح ها هستیم و نه آن را اخلاقی و مجاز می دانیم، بیان کرد: این فتوای صریح فرمانده کل قوا و رهبری معظم انقلاب اسلامی است. ایشان سلاح کشتار جمعی را خلاف فتوای خود، اخلاق، معیارها و موازین اسلامی دانستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما قربانی سلاح کشتار جمعی در جنگ تحمیلی ۸ ساله توسط افلقیان هستیم که توسط نیروهای غربی و شرقی تسلیح شده بودند. ما دنبال توانمندی هسته ای، هوایی، فضایی و موشکی برای صنعت داخلی خود و توانمندی و فناوری های نوین خود هستیم.

روحانی اضافه کرد: قدرت هسته ای ما برای ساخت سلاح هسته ای نیست و آمریکا و اروپا این را به خوبی بدانند و بفهمند. بله ما قادر به غنی سازی ۲۰ درصد هستیم. شما دیدید دولت دوازدهم برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران غنی سازی ۶۳ درصد را انجام داد و اگر روزی به غنی سازی بالاتر نیاز داشته باشیم، همان روز و همان ساعت غنی سازی بالاتر را انجام می دهیم اما در عین حال دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

وی تاکید کرد: غنی سازی ما برای نیازمندی های کشورمان در بخش های پزشکی، صنعت انرژی و سایر بخش ها است و فعالیت ما کاملا صلح آمیز است. ملت ما قدرت توانمندی و ایستادگی در برابر قدرت های جهان را دارد و شما دیدید روزی که لازم بود پهپاد بزرگترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا را سرنگون کردیم و پایگاه او را در روزی که لازم بود موشک باران کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینها قدرت و توانمندی نیروهای مسلح غیور ایران اسلامی و ملت و دولت ایران است، گفت: ما قصد جنگ و تنش نداریم اما در عین حال در برابر قدرت های متجاوز سر فرود نخواهیم آورد.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز این نکته در مذاکرات وین به خوبی مشخص شده است که اگر آمریکا و کشورهای ۵+۱ به تمام تعهدات خود بدون استثنا عمل کنند بلافاصله بعد از راستی آزمایی جمهوری اسلامی هم به تمام تعهدات خود عمل خواهد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: این پیام صریح جمهوری اسلامی ایران به اروپا و آمریکا است. بنابراین همانطور که بسیاری از تعهدات خود را قبول و اعلام کردید که اجرا خواهید کرد، آن چند مورد را هم بپذیرید تا منطقه و جهان شاهد صلح و آرامش بیشتر و تعامل سازنده بیشتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه