English

جمال عرف:

نقض پروتکل های بهداشتی جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: نقض پروتکل های بهداشتی جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می شود و برخورد قضایی با ناقضین صورت خواهد گرفت.

نقض پروتکل های بهداشتی جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می شود

به گزارش خبرگزاری موج، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه با مشخص شدن فهرست کاندیداهای نهایی برای رقابت‌های انتخاباتی ۲۸ خرداد ماه سال جاری رسما وارد فضای تبلیغات انتخاباتی شده‌ایم، اظهار کرد: انتخابات چهار مولفه مهم، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دارد و در این راستا وظیفه اصلی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم و امن است.

وی گفت: تلاش در راستای مشارکت افزایی، وظیفه همه دستگاه‌های ملی است و البته وزارت کشور هم تلاشی جدی برای برگزاری انتخاباتی مشارکتی دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: طی ماه‌های اخیر وزارت کشور جلسات متعددی با گروه‌های مرجع، رسانه‌ها، احزاب و فعالان سیاسی با رویکرد مشارکت افزایی و تقویت زمینه‌های مشارکت داشته است.

عرف با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونایی، تبلیغات انتخاباتی عمدتا در بستر رسانه ای خواهد بود، گفت: امروز کشور در شرایط شکننده‌ای به لحاظ بیماری قرار دارد و به همین دلیل پروتکل بهداشتی ویژه انتخابات تدوین شده که در آن تصریح شده است تجمعات و گردهمایی‌های انتخاباتی مثل سایر دوره‌ها نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در ستادهای مرکزی و استانی براساس رنگ‌بندی شهر، حضور افراد تعیین می‌شود و طبق پروتکل تصویب شده در شهرهای زرد حداکثر ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی حداکثر ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز، حداکثر ۱۵ نفر امکان حضور در ستادها را دارند.

معاون وزیر کشور در خصوص نقض کنندگان پروتکل ها هم گفت: نقض پروتکل‌ها، جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود و برخورد قضایی با ناقضین صورت خواهد گرفت.

عرف همچنین در خصوص عوامل اجرایی انتخابات هم گفت: عوامل اجرایی و نظارتی از ۲۴ تا ۷۲ ساعت در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و به همین دلیل موضوع تامین واکسن کارگزاران را مطرح کردیم که این موضوع در ستاد ملی کرونا تصویب شده و تلاش داریم با نظارت وزارت بهداشت، موضوع واکسیناسیون کارگزاران انتخابات صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص موضوع برگزاری انتخابات الکترونیکی هم گفت: با هیئت مرکزی نظارت مجلس که انتخابات شوراها زیر نظر این هیئت برگزار می‌شود درخصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات در کلانشهرها توافق کردیم.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور داریم که از این صندوق‌ها در انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد.

عرف تصریح کرد: صندوق‌های الکترونیک کاملا امن است و هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درخصوص موضوع مهم تبلیغات انتخاباتی و بایدها و نبایدهای این حوزه هم گفت: از همه نامزدها درخواست داریم به فصل تبلیغات در قانون انتخابات مراجعه کنند و تحت هیچ شرایطی وارد فضای توهین و تخریب نشوند.

عرف در پایان خاطر نشان کرد: موارد تخلف انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان و در انتخابات شوراها به هیئت مرکزی نظارت مجلس گزارش و حسب قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی