English

ظریف خطاب به بورل:

تداوم تحریم‌های غیرقانونی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست.

تداوم تحریم‌های غیرقانونی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری موج، در تماس تلفنی شب گذشته پنجشنبه) « جوزپ بورل » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت گفتگوها در وین و پیشرفت های قابل توجه انجام شده و همچنین موضوعات باقیمانده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظریف ضمن تقدیر از تلاش‌های بورل و همکارانش در سرویس اقدام خارجی اتحادیه،  از تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا طی ۵ ماه گذشته و نقض ادامه دار تعهدات این کشور انتقاد و تاکید کرد: تداوم تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست و تغییر بنیادین این رویکرد به عنوان شرط لازم برای موفقیت گفتگوها در وین، تصمیم سیاسی است که رئیس جمهور آمریکا باید اتخاذ کند.

جوزپ بورل نیز پیش از این در توئیتر نوشته بود: «برای گفت‌وگو درباره برجام با وزیر خارجه ایران ظریف گفت‌وگو کردم. تیم‌ها در وین طی هفته‌های گذشته پیشرفت خوبی کرده‌اند. اکنون لازم است همه طرف‌ها تصمیم‌های سیاسی لازم را بگیرند تا بتوانیم مذاکرات را به اتمام رسانده و به اجرای کامل توافق برگردیم. ادامه فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حیاتی است.»

گفتنی است چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، عصر چهارشنبه به پایان رسید.

در این نشست روسای هیأت‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند. هیأت‌ها با اشاره به متن‌های تهیه شده که در نتیجه نشست‌های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده‌، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت‌وگوها تاکید کردند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در اظهاراتی با بیان این‌که به چارچوب توافق رسیده‌ایم، گفت: متن اصلی توافق و ضمیمه‌ها همه مشخص شده، ولی مذاکرات درباره متن به پایان نرسیده و برخی موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی