English

میرتاج الدینی در تذکر شفاهی:

هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید قانونگذاری کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از عملکرد هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد.

هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید قانونگذاری کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی بیان کرد: تامین آب شرب تبریز با مشکلاتی روبرو شده و برای سال جاری تمهیداتی اندیشیده شد، به نحوی که با حضور استاندار و نمایندگان تبریز چندین بار جلسه برگزار و در نهایت مقرر شد مبلغی از اعتبار حوادث غیرمترقبه برای این منظور اختصاص یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم بیان کرد: چند ماهی است این مصوبه بین سازمان برنامه و بودجه و خزان داری کل کشور در رفت و آمد است و به نتیجه نرسیده، هشدار می دهم که اگر این موضوع بی نتیجه بماند، امسال نیز در تابستان با مشکل آب شرب روبرو خواهیم بود، بنابراین دولت هر چه سریعتر مسئله را حل کند.

وی در ادامه تذکر خود گفت: هیات نظارت بر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام که نسبت به مصوبات مجلس نیز نظر می دهد، نباید قانونگذاری یا مانع قانون شود. ما در مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کردیم و شورای نگهبان آن را تایید کرد، اما هیات نظارت مجمع عنوان کرد که برخی از مصوبات با سیاست ها منطبق نیست، در اینجا باید شورای نگهبان اظهارنظر کند، چرا که این شورا فصل الخطاب است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زمانی که قانون نهایی شد انتظار می رود طبق اصل 112 اجرایی شود، اما با ایراد مجمع تشخیص مصلحت، مانع ابلاغ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شدند. معتقدم ریاست مجلس و هیات رئیسه باید به طور کل مشکل را حل کنند، وگرنه هیچ مصوبه مجلس نهایی نخواهد شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در این باره گفت: بارها در صحن به چنین رفتاری تذکر داده شد، ریاست مجلس هم به نحوه عملکرد هیات نظارت اعتراض کردند، چرا که وقتی شورای نگهبان اظهارنظر می کند، دیگر اعراض و نکته ای قابل پذیرش نیست. در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری، زمان بندی شورای نگهبان نیز رعایت نشد.

وی تاکید کرد: به هر حال شورای نگهبان همان مصوبات را ابلاغ کرد و ملاک عمل شد. با اینکه برخی اجزا وجود ندارد، اما نتیجه حاصل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی