English

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

ساده لوحی است بگوییم مسائل پیچیده و چند بعدی را می‌توان با سوپر من بازی حل کرد/ با کسی رایزنی نداشتم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیار ساده لوحی است که بگوییم مسائل پیچیده و چند بعدی را می‌توان با سوپر من بازی حل کرد.

 ساده لوحی است بگوییم مسائل پیچیده و چند بعدی را می‌توان با سوپر من بازی حل کرد/ با کسی رایزنی نداشتم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  بسیار ساده لوحی است که بگوییم مسائل پیچیده و چند بعدی را می‌توان با  سوپر من بازی حل کرد.

وی ادامه داد: استقلال اقتصادی کشور که یکی از اهداف قانون اساسی است با تکیه بر تولید داخلی و همراهی بین المللی در جهت توسعه صادرات محقق می شود و در این راه باید روحیه سیاست زدگی را در عرصه‌های بزداییم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: به نظر من تعبیر علم بی بحث که سعدی گفت در عدم گفت و گوی داخلی و تبدیل شدن اختلاف‌ها به دشمنی‌ها ظهور پیدا کرد. عده‌ای فقط به دنبال تجزیه مردم هستند این نهایت بی هنری است.

لاریجانی تاکید کرد: هنر آن است که گام‌ها در طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در جهت ایجاد اراده قوی‌تر در بعد ملی برای طرح مسایل کشور باشد بنابراین یک مساله مهم ایجاد وفاق و وحدت و همبستگی ملی در کشور است که در نبود آن توسعه فراهم نمی‌شود. ثبات و آرامش برای زندگی مردم ایجاد نمی‌گردد.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: موضوع دیگر حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه‌ای است که طولانی آن به زندگی مردم لطمه می‌زند. سیاست خارجی کشور هدف اصلی آن باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی با بیان اینکه تجربه کشور‌هایی که در ۲۰ سال اخیر جهش اقتصادی داشتند نشان می‌دهد که سیاست خارجی و اقتصاد آن‌ها یک هدف را دنبال کردند و سیاست خارجی در خدمت توسعه کشور بوده است، گفت:  لذا خیلی روشن است که جهش تولید و پرش اقتصادی داخلی نیازمند باثبات سازی و تعادل در صحنه بین المللی است. نه هرروز با اقدامی مساله جدید ایجاد کنیم که هزینه آن را مردم در زندگی خود بدهند.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه برای گذر از صفت ملک بی سیاست اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران قرار بگیرد، گفت: ملت و افراد رای می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسایل پیچیده بین المللی را حل کند. نه آن که درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه این که با طرح مسایل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.

وی افزود: ضمن آن که صحنه بین المللی با شعار‌های تند غریزی آرام نمی‌گیرد. رونق مدیریت صحنه بین المللی و انقلابی عمل کردن در این مقطع آن است که وجوه بلوکه شده ملت ایران را از دست کشور‌ها در بیاوریم و نه این که در داخل شعار دهند و ما نفت را با زحمت بفروشیم، ولی پول آن در حساب‌های خارجی بلوکه شود.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: این چه نفعی برای ملت ایران دارد و چه تاثیری در زندگی آن‌ها می‌گذارد. حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و قدرت اجرایی قوی است. با بی ارادگی در حل مشکلات کشور و توهمات نابجا نمی‌توان آرامش مورد نیاز اقتصادی کشور را در صحنه بین المللی حل کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رایزنی‌های انجام شده برای تصمیم نهایی حضورش در انتخابات گفت: رایزنی با کسی نداشته ام آنچه مرا مصمم کرد که در روز‌های اخیر ثبت نام کنم شرایط ایران بود. احساس می‌کنم کسانی که در این مسیر قرار دارند مشکل اصلی اقتصاد کشور را نمی‌دانند. بعد از صحبت رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند در عرصه حضور یابند، تصمیم گرفتم برای حضور درانتخابات شرکت کنم.

لاریجانی در پاسخ به این  سوال که آیا دولت شما در ادامه دولت آقای روحانی است، گفت: این ادعا یک خط تخریبی است که شروع کردند هرکس ایده‌های خاص خود را دارد من راه سومی را برای اداره کشور در نظر گرفته ام که طبق همان حرکت خواهم کرد. دولت من ادامه دولت روحانی نیست سبک و سلیقه من برای اداره کشور متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مستقل در انتخابات شرکت کرده اید، افزود: به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده ام و بنا نداشتم در انتخابات شرکت کنم و در هفته اخیر به این نتیجه رسیدم.  

لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره برجام و سرانجام این مذاکرات در زمان دولت احتمالی اش، گفت: امیدوارم موضوع مذاکرات برجام به نتیجه برسد تا فضای تنفسی برای اقتصاد کشور فراهم شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های دولت احتمالی او در حوزه سیاست خارجی افزود: ما باید روابط هوشمندانه با غرب و روابط قوی با شرق و روابطی دوستانه با همسایگان داشته باشیم و فضای دیپلماسی را برای استقرار صلح و توسعه اقتصادی در کشور آرام کنیم، هنر دیپلماسی این است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه