English

صالحی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای:

زیرساخت‌ ها و بن مایه‌ های صنعت ملی هسته ای با وسواس بسیار حفظ شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پس از تصویب قانون لغو تحریم‌ها و اجرای دقیق مفاد آن توسط سازمان انرژی اتمی ایران، این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بن مایه‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند، در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم برپا خواهد شد.

زیرساخت‌ ها و بن مایه‌ های صنعت ملی هسته ای با وسواس بسیار حفظ شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (شنبه) در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد و متنوع علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت و نیز با عطف توجه و رهیافت‌های اصولی نظام اسلامی و رویکرد خردمندانه دولت مبنی بر اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: پس از تصویب قانون لغو تحریم‌ها و اجرای دقیق مفاد آن توسط سازمان انرژی اتمی ایران ، این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بن مایه‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند، در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم برپا خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در این میان معرفی ۱۳۳ دستاورد جدید در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه تأمین نیازمندی‌های بخش صنعت، سلامت و کشاورزی و یاری رساندن به طرح‌های تأمین انرژی در سطح ملی گواهی روشن بر این مدعا است که این کاروان سر باز ایستادن ندارد.

صالحی ادامه داد: اینجانب در فراز پایانی سخنان خود شایسته می‌دانم تا به چند نمونه از دستاوردهای ارزشمند و شایان توجه اشاره کنم. به عنوان نمونه به تولید سانتریفیوژ موردنیاز مرکز انتقال خون، تولید ۱۱۰ زیست مولکول ایزوتوپی مورد استفاده از کیت غربالگری نوزادان و همچنین تولید صنعتی تیتانیوم گرید پزشکی مورد استفاده در ساخت ایمپلنت‌های کاشتی در بدن انسان و تولید چند رادیوداروی جدید اشاره کرد که به راستی مایه مباهات و درخور تحسین است.

وی تأکید کرد: همچنین عزم راسخ متخصصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای جهت برپا کردن هنگامه‌ای دیگر در عرصه فناوری کوانتومی از جمله ارتباطات امن کوانتومی نکته‌ای است که از نظر اهل فن و دوستداران فناوری‌های نوین دور از ذهن نخواهد ماند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اینجانب در موقعیت‌ها و مناسبت‌های دیگر هم به این نکته اشاره کردم که یکی از ثمرات دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، سرریز دانش هسته‌ای و زمینه سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم کاربردی در پهنه ایران اسلامی است.

صالحی تصریح کرد: کوتاه سخن آنکه ما بر سر آنیم تا ضمن پایبندی به قوانین و تعهدات بین‌المللی و تعامل با جهان بر اساس سه مؤلفه، عزت، حکمت و مصلحت بر توفیقات و دستاوردهای خود بیافزاییم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ناگفته پیداست که ما همچنان بر تداوم یافتن حمایت‌های بزرگان و مردم شریف و عزیزمان نیازمندیم و یقین داریم که در سایه تقویت روحیه وحدت، همدلی و پایبندی همگانی به شعار اتحاد ملی و انسجام ملی بیش از پیش در تحقق اهداف کلان نظام در این عرصه راهبردی موفق خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه