English

قالیباف:

جلوی مصلحت اندیشی های غلط باید گرفته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخشی از مشکلات کشور ناشی از این است که جناح بندی های سیاسی حد یقف ندارد و حتی گاهی تا حذف مطلق طرف مقابل پیش می روند تاکید کرد: بخش دیگر مشکلات کشور ناشی از چالش های جدی حکمرانی است به این معنا که گاهی تصمیمات ما با مصلحت اندیشی های غلط همراه می شود که باید جلوی آن گرفته شود.

جلوی مصلحت اندیشی های غلط باید گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای دیدار با گروه‌های جهادی به استان گلستان سفر کرده است، با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار با تأکید بر اینکه مجلس باید راهگشای مشکلات اساسی کشور باشد، گفت: مبارزه با فساد بسیار مهم است اما تا منفذهای فساد بسته نشود و صرفا با معلول مبارزه کنیم، به نتیجه نمی رسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مشخص کنیم که دولت باید در اقتصاد دخالت کند یا آن را رها کند، عنوان کرد: باید مبنایی در مسائل اقتصادی وجود داشته باشد و ریشه اساسی مشکلات کشف شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه با تأکید بر اینکه باید اجماعی برای حل مشکلات اقتصادی و تصمیم گیری ها در این حوزه شکل گیرد که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز باشد تا نتوان به آن ایراد گرفت، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید جهت داشته باشد؛ همچنین بروز بسیاری از فسادها ناشی از مشکلات اقتصادی است که اگر حل شود جامعه نیز امیدوار می شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین تأکید کرد: ممکن است اختلاف سلیقه در همه حوزه ها میان مسئولان وجود داشته باشد اما اگر افراد یکدیگر را باور داشته، احترام متقابل را رعایت و صادقانه عمل کنند مسائل حل می شود.

امام جمعه گرگان در پایان با بیان اینکه رضایتمندی عمومی می تواند مشکلات فرهنگی را نیز حل کند، گفت: این در حالی است که با وجود سازمان های فرهنگی بزرگ نتوانسته ایم آنگونه که باید مشکلات فرهنگی را حل کنیم لذا اگر رضایتمندی عمومی ایجاد شود مردم با جان و دل به میدان می آیند.

قالیباف: حوزه اقتصادی کشور طی ۵ سال آتی به سرعت ساماندهی خواهد شد

محمدباقر قالیباف نیز در ادامه این دیدار تأکید کرد: واقعیت این است که باور دولتمردان و مسئولان امروز به سنت های الهی که قابل تبدیل و تحلیل نیستند، کم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه کنترل نقدینگی به لحاظ تکنیکی را بسیار مهم دانست و افزود:  تبدیل ارز به ریال از مسیر فعالیت و کار انجام نمی شود، وقتی ارز در ازای تجارت و فعالیت کسب می شود برای جامعه خیر دارد اما جایی که ارز بدون تلاش کسب می شود، مثل صادرات نفت، و به ریال تبدیل می شود نفعی برای اقتصاد ندارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه ریشه مشکلات کشور را در دو بخش توصیف کرد و افزود: یک بخش مشکلات فرهنگی است که در این حوزه، جناح بندی های سیاسی حد یقف ندارد و حتی تا حذف مطلق پیش می رود؛ یک اردوگاه می گوید من هرچه می گویم حق است و اردودگاه دیگر خود را حق می داند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: به عنوان نمونه با اینکه ممکن است فردی برای یک کار بسیار مناسب باشد اما از وی استفاده نمی شود چون از اردوگاه سیاسی جناح دیگراست و لذا محکوم به حذف می شود.

قالیباف بخش دیگر مشکلات کشور را ناشی از چالش های جدی حکمرانی دانست و ادامه داد: گاهی تصمیمات ما با مصلحت اندیشی های غلط همراه می شود که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس نمادی از همه کشور و عصاره ملت است، خاطرنشان کرد: با یک برنامه ریزی مدون و دقیق و تلاش همه قوا، طی ۵ سال آتی، کشور به سرعت ساماندهی شده و حوزه اقتصادی به ثبات می رسد لذا اگر فهم با هم زندگی کردن و با هم اداره کردن کشور و نگاه منصفانه ایجاد شود، باعث خواهد شد تا فشار به مردم کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی