English

قالیباف:

دلیل مشکلات کشور ما کسانی هستند که در کشور مدیریت می‌ کنند

رییس مجلس گفت: دلیل مشکلات کشور ما کسانی هستند که در کشور مدیریت می‌ کنند و به سنن الهی باور ندارند.

دلیل مشکلات کشور ما کسانی هستند که در کشور مدیریت می‌ کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر که در مجمتع آیه‌ها برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث و اعیاد پیش رو و تاکید بر لزوم استفاده معنوی از این ایام، اظهار کرد: تک تک شما عزیزان با تمام وجودتان حس کردید که مجاهد بودن و انقلابی بودن و انقلابی ماندن و دفاع از اسلام بسیار کار سختی است و این یک امر طبیعی برای مومنین است، یک حقیقت است چراکه این سنت الهی است.

شهدا به ما درس دادند که نباید وا داد و رها کرد

رییس مجلس با تاکید بر اینکه در دستگاه خدا و در سنن الهی، این سختی‌ها هستند که صف بین مومنین و کفار را از هم‌ جدا می‌کنند، افزود: ما امروز به یاد همه شهدا و به بهانه عملیات بدر و خیبر کنار هم قرار گرفتیم، دفاع مقدس به تعبیر شهید چمران فرق بین مرد و نامرد و جنگ را مشخص می‌کند. آنانی که در اوج دفاع مقدس به دنبال آسایش رفتند و آنانی که در میدان جنگ ایستادند. ما در دوران جنگ، نترسیدیم و شهدا به ما درس دادند که نباید وا داد و رها کرد. ما امام(ره) را تنها نگذاشتیم و مسیر شهدا را رها نکردیم. هرگز در ما تردید ایجاد نشد و به وعده خدا و رسولش و شهدا ایمان داشتیم. 

قالیباف خاطرنشان‌ کرد: ما روزی که قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم، باز هم‌ شجاعانه در میدان جنگ چند ماه جنگیدیم و امروز هم انقلاب اسلامی ایستاده است و هژمونی آمریکا را شکسته است و دیگر نامی از حزب بعث و دیگر افراد سلطه‌گر نیست، اما نام امام(ره) و شهدای ما همچنان پا بر جاست.‌ امروز به جای اینکه اسرائیل در مرزهای ما باشد، رزمندگان ما در جولان، در چند کیلومتری رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند. این عظمت انقلاب است.

وی تاکید کرد: من به نسل جوان و رزمندگان می‌گویم که بدانید بی‌رنج، گنج میسر نمی شود. فکر نکنید انقلاب تا به حال راحت پیش رفته است، خیر. بسیار برای آن تلاش شده و خون دل خورده شده است. افراد بسیاری همه چیز خود را برای حفظ انقلاب دادند و امروز هم ما در عرصه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز فرهنگی که مبتنی بر سنن الهی و مردم باوری باشد، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دلیل مشکلات کشور ما کسانی هستند که در کشور مدیریت می‌ کنند و به سنن الهی باور ندارند، ادامه داد: ما در این مراسم افرادی از همسنگران شهدا داریم و از روزهای جنگ خاطره دارند و خاطرشان هست که تفکری که بنی‌صدر بر جنگ حاکم کرده بود، مبتنی بر سنن الهی نبود. در آن زمان مردم حق ورود به جنگ نداشتند.

رییس مجلس شوراس اسلامی اضافه کرد: امروز در اقتصاد ما نیز چنین تفکری حاکم است و به جای اینکه از نیروهای داخلی استفاده کنیم و آثار تحریم‌ها را کم کنیم، به دشمن التماس می‌کنیم. ما در مکتب قران، اهل صلح و گفت‌گو هستیم، اما همین فرهنگ قرآن به ما آموخته است که در مقابل ظالم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم. خداوند در پیشرفت و پسرفت، همه چیز را به دست خود ما سپرده است و ما سرنوشت خود را رقم می‌زنیم. طبق تجربه دفاع مقدس، وقتی ما مبتنی بر سنن الهی حرکت کنیم، به راحتی می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

 امروز نیازمند به یک معجزه اجتماعی هستیم

قالیباف با تاکید بر اینکه سنن الهی تبدیل و تحویل نمی‌شوند و امروز هم پا برجا هستند، عنوان کرد: ما امروز نیازمند به یک معجزه اجتماعی هستیم. در معجزه اجتماعی، همه ملت باید با هم حرکت کنند. انقلاب اسلامی نیز یک معجزه اسلامی و مبتنی بر سنن اسلامی بود. امروز ما به چنین معجزه‌ای در داخل کشور نیاز داریم.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک فرد مطلع به شما عرض می‌کنم که اگر ما به درستی مدیریت کنیم و مبتنی بر سنن الهی حرکت کنیم، مشکلات اقتصادی ما قابل حل خواهند بود. ما همه باید در میدان باشیم. آیا امروز در حوزه اقتصاد، ما مسئولین هم زیر آتش ناهنجاری‌های اقتصادی هستیم؟ خیر نیستیم. در حالیکه در دوران جنگ، فرماندهان نیز در زیر آتش جنگ بودند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که مردم در حوزه تامین‌ مرغ دارند، گفت:  تا ۲۷ مهرماه به اندازه ۴.۲ میلیارد دلار در حوزه نهاده‌های کشاورزی، پول تخصیص و پرداخت شده است و با این‌ پول، قیمت مرغ هرگز نباید از حدود ۱۱ هزار تومان فراتر می‌رفت. پس مشکل ما پول نیست، بلکه ناکارامدی و ایده‌هایی است که به دنبال حل اساسی مشکلات نیستند.

وظیفه ما حل مشکلات مردم است

قالیباف بیان کرد: ممکن است ما و دولت در مواضع سیاسی تفاوت داشته باشیم، اما بارها گفته‌ایم ما در حوزه حل مشکلات مردم به تفاوت نگرش‌های سیاسی کاری نداریم و برای حل این مشکلات به دولت کمک‌ می‌کنیم و وظیفه ما حل مشکلات مردم است. ما باید هم برای رفع تحریم و هم برای خنثی‌سازی اثرات تحریم‌ها تلاش کنیم و این‌ها باید به دست جوانان انجام شود. البته که پیشکسوتان نیز باید در این خصوص کمک کنند.

وی تاکید کرد: من‌ با اطمینان می‌گویم که ما در یک نقطه حساس انقلاب اسلامی قرار گرفتیم و باید با هم تلاش کنیم که راه امام و شهدا را ادامه دهیم و با همان فرهنگی که انقلاب را رقم زدیم، الان هم مشکلات کشور را حل کنیم که این هم مبتنی بر باور به سنن الهی و ایمان به مردم است. تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی، وقتی اتفاق افتاد که جوانان و مردم در صحنه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی