English

سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد:

تشکیل کمیته ۵نفره برای پاسخگو کردن دولت درباره هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به یکی از مصوبات مهم این کمیسیون درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد: براساس یکی از مصوبات تلفیق، کمیته ای با حضور ۵ نفر از اعضای هیئت دولت تشکیل می شود تا در مقابل نحوه هزینه کرد ارز ترجیحی و این که این ارز به چه کسانی تعلق گرفته به مجلس و مردم پاسخگو باشد.

تشکیل کمیته ۵نفره برای پاسخگو کردن دولت درباره هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،   رحیم زارع در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مجلس چطور می تواند بر نحوه تخصیص و هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت کند گفت: کمیسیون تلفیق امروز در مصوبه ای، کمیته را با حضور ۵ عضو هیئت دولت تشکیل داد و مسئولیت چگونگی هزینه کرد این ارز از این پس بر عهده ای کمیته است.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صمت و کشاورزی عضو این کمیته مهم نظارتی هستند و باید بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و دارو نظارت داشته و گزارش آن را به صورت مرتب به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکنون میلیاردها دلار از ذخایر ارزی کشور را به خود اختصاص داده اما متاسفانه کالاهای اساسی با قیمت آزاد و غیر واقعی در جامعه توزیع شده است که مهم ترین دلیل آن انحراف این ارز از مسیر اصلی خود است تاجایی که سود اصلی آن به جیب عده محدودی می رود، بر همین اساس کمیسیون تلفیق با این ساختار و کمیته جدید تلاش می کند، نحوه هزینه کرد آن و این که ارز را چه کسی گرفته و چطور توزیع می شود را بررسی کند.

وی از دولت خواست در مقابل همراهی مجلس با خواست دولت کالاهای مورد نظر ارز ۴۲۰۰ تومانی را به موقع و بدون افزایش قیمت نسبت به سال ۹۹  در دسترس مردم قرار دهد، در این موضوع مهم پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه باشد و به سفره توجه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه