English

رحمانی فضلی:

باید ممنوعیت تردد وسایل نقلیه که معاینه فنی و استاندارد ندارند، برقرار شود

وزیر کشور گفت: حتما باید ممنوعیت تردد کامیون‌ها، مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های دودزا و وسایل نقلیه که معاینه فنی و استاندارد ندارند، برقرار شود.

باید ممنوعیت تردد وسایل نقلیه که معاینه فنی و استاندارد ندارند، برقرار شود

به گزارش خبرگزار موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک بررسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزرای کشور، نفت، نیرو و استانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشکر از همکاری وزارتخانه های مربوط و استانداران سراسر کشور گفت: اکنون در شرایط خاصی به سر می‌بریم و در حوزه اقتصادی فشارهای زیادی بر مردم وارد می شود. مواجهه با نوسان های زیاد ناشی از تحریم و هم در حوزه کرونا فشارهای اقتصادی و روانی بر مردم وارد می شود که برای مردم نوعی استرس و اضطراب را به همراه دارد، اکنون با سه موضوع مواجهه هستیم که فقط موضوع هوای پاک نیست.

وی ادامه داد: نخستین مورد آن بحث آلودگی است که مردم کلانشهرها نگران آن هستند چراکه شاخص ها بالاست که باعث نگرانی های بسیاری در بین مردم خواهد شد، دومین موضوع بحث خاموشی‌هاست. اگر در بحث مصرف برق ملاحظه نشود احتمال افزایش خاموشی‌ها وجود دارد و با توضیح دوستان در بودجه سوخت نیروگاهها اشاره داشتند، نشان دهنده نوع مازوت مورد مصرف در بین منابع تحریمی برای ما وجود دارد. اگر سوخت مازوت مورد نیاز تامین نشود احتمال خاموشی وجود دارد و خاموشی ناخواسته رخ دهد؛ این خاموشی می تواند حوادث بسیاری ایجاد کند. سومین مورد هم کسری سوختی است که مردم باید از آن استفاده کنند چه در نیروگاه‌ها و چه در منازل.

وزیر کشور اظهار کرد: سقف تولید گاز و گازوئیل ما کاملا مشخص است و با افزایش مصرف ما با این کاهش مواجه هستیم. هدف این جلسه نیز پیداکردن راهکارهای حل این سه مسئله است. همه دوستان به اعداد و ارقام و آمارها اشاره کردند، همه ما باید تلاش کنیم که مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم. اکنون مصرف خانگی رقم بزرگی را به خود اختصاص داده و لازم است تا مصرف خانگی مدیریت و کنترل شود. البته منظور از کاهش مصرف این نیست که به مردم سخت بگذرد بلکه موضوع مورد نظر ما مدیریت مصرف سوخت است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: استانداران بر اساس قانون پاک، مصرف سوخت در استان‌های خود را از جمله در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت کنند. حتما باید ممنوعیت تردد کامیون‌ها، مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های دودزا و وسایل نقلیه که معاینه فنی و استاندارد ندارند، برقرار شود.

وی افزود: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در زمینه پخش برنامه‌های محتوایی برای صرفه جویی در مصرف سوخت با وزارت نیرو و نفت، همکاری کنند. ما در کشور مصرف بالای ماینر‌های استخراج رمز ارز را هم شاهد هستیم که فعالیت ماینر‌های غیر قانونی حتما باید متوقف شود.

وزیر کشور درباره مصرف مازوت هم گفت: در شرایط خاصی قرار داریم و باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص‌های محیط زیست در حد استاندارد رعایت شود، این موضوع را مدیریت کنیم. استانداران باید روش‌های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه نامه‌های مدون، اجرا و نظارت کنند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه