English

فریدون همتی:

تعامل با نهادهای حاکمیتی و نمایندگان مردم راهبرد اساسی ما است

استاندار هرمزگان در نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور، اقدامات انجام شده و تحولات مناطق مختلف استان را تشریح و مورد بررسی قرار داد.

تعامل با نهادهای حاکمیتی و نمایندگان مردم راهبرد اساسی ما است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ویدئو کنفرانسی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، برگزاری این نشست را در راستای ایجاد هماهنگی  درون سازمانی بسیار مؤثر دانست و گفت: در سال پایانی خدمت دولت، با توجه به اقدامات پیشگیرانه و عزمی که دولت در راستای مقابله با کرونا دارد، تلاش داریم که آمادگی لازم را برای اجرا و برپایی انتخاباتی پرشکوه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ارتقاء سطح تعامل های برون سازمانی مجموعه دولت در استان به عنوان یک راهبرد اساسی، افزود: ایجاد تعامل با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی همواره به عنوان یک سیاست و راهبرد اصلی مد نظر مجموعه استانداری بوده است و خوشبختانه تعامل، هماهنگی و هم افزایی همه عوامل اثرگذار، باعث ایجاد فضای سالم برای کارو تلاش در استان شده، به‌طوری که مردم عادی نیز این رویکرد را کاملا درک می کنند.

استاندار هرمزگان، ارتقاء شاخص های امنیتی را با توجه به وجود یک‌هزار و 400کیلومتر نوار ساحلی و موقعیت استراتژیک استان بسیار خوب ارزیابی کرد، و گفت: با استفاده از تمام استعدادها و ظرفیت های موجود در استان، برنامه ریزی خوبی برای تأمین امنیت و به‌خصوص مبارزه با قاچاق  در استان صورت گرفته است.

همتی حضور مستقیم در مناطق و دیدار چهره به چهره با مردم را یکی دیگر از رویکردهای مهم سطوح عالی مدیریتی استان طی چند سال اخیر برشمرد و گفت: حضور در مناطق، علاوه بر افزایش آگاهی نسبت به خلأهای موجود که منجر به اتخاذ تصمیم های فوری برای حل مشکلات می شود، در افزایش روحیه مردم بسیار مؤثر است و این رویه تا سطح فرمانداران و بخشداران به عنوان یک نکته محوری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه راه سازی، ترمیم و توسعه محورهای اصلی مواصلاتی، با اشاره به اجرای چند پروژه  مهم در این حوزه، عنوان کرد: احداث 420 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان بشاگرد در قالب کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، کریدور ساحلی غرب استان و محور 97کیلومتری جاده کوشا احمدی از جمله کارهای مهم دولت است که علاوه بر اصلاح، ترمیم و توسعه محورهای مواصلاتی در سایر نقاط استان، به عنوان اولویت های حوزه راهسازی در دست اقدام و در حال اجرا است.

همتی تأمین آب شرب بندرعباس و شهرستان خمیر را یکی دیگر از انتظارات مهم مردم این دو شهرستان برشمرد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن  100هزار مترمکعبی و بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی، مشکل آب شرب مردم بندرعباس و شهر خمیر برطرف شده است و آب سدهای شرق استان در بخش کشاورزی میناب وشرق بندرعباس مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار هرمزگان، دریافت مجوز فعالیت پنج شرکت پتروشیمی در غرب استان و در منطقه پارسیان را از عوامل مهم در راستای رونق اشتغال  در این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با رفع تحریم ها و تأمین منابع مورد نیاز این شرکت ها، پارسیان مانند عسلویه از رشد فزآینده و ویژه ای برخوردار شود.

فریدون همتی، توسعه کشت گلخانه ای از 58هکتارگلخانه فعال در قبل از دولت تدبیر وامید به 680هکتار و رتبه مطلوب هرمزگان در کشور را از جمله اقدامات مهم استان در راستای بهره وری مناسب از آب و خاک برشمرد و گفت: پرونده بیش از  100هکتار گلخانه نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی، گفت: افزایش بیش از 1700 تخت بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده و  بزرگترین پروژه درمانی در مرکز استان با ظرفیت  531تخت در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال جاری و یا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

همتی اضافه کرد: تا پایان سال جاری پنج روستای کددار باقی‌مانده استان برق‌دار می شود که در صورت بهره برداری از آن، ۱۰۰ درصد روستاهای کدکدار هرمزگان برق دار می شود.

در این نشست، معاونان استاندار هرمزگان و فرمانداران شهرستان ها، نیز عملکرد حوزه مسئولیت خود را تشریح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه