English

رئیس‌جمهور:

دستورالعمل‌های مقابله با کرونا برای کسب‌وکارها بازنگری شود

رئیس جمهور ماموریت داد در پروتکل‌هایی که طی یکسال گذشته مختص هر کسب و کار ارائه شده بود، متناسب با وضعیت موجود و در چارچوب طرح جامع مقابله با کرونا بازنگری‌هایی انجام شود

دستورالعمل‌های مقابله با کرونا برای کسب‌وکارها بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری موج، روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و فرمانده قرارگاه عملیاتی این ستاد در جلسه امروز (پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه) به ریاست رئیس جمهور، گزارش‌های جداگانه‌ای را از جمع‌بندی اجرای یکماهه طرح جامع مقابله با کرونا و دستاوردها و چالش‌های فراروی آن، ارائه کردند.

کمیته امنیتی و اجتماعی در گزارش خود با اشاره به نظارت‌های انجام شده بویژه از سوی نیروی انتظامی و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و تاثیر آن بر روند کاهش شیوع کرونا، نسبت به عادی انگاری این بیماری و رعایت نشدن دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی ابراز نگرانی کرد.

گزارش این کمیته با اشاره به تجربه آغاز موج‌های قبلی شیوع و تاثیر آسان‌گیری پروتکل‌ها بهداشتی در خیزش‌های احتمالی بیماری، از در پیش بودن ایام فاطمیه و یا مناسبت‌های ملی و احتمال عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، به عنوان چالش‌های فرا رو نام برده است.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به مفاد این گزارش، به کمیته امنیتی و اجتماعی ماموریت داد که با همکاری کمیته بهداشتی و درمانی ضمن بهره‌گیری از طرح‌ها و تجارب موثر مدیریت موج‌های شیوع کرونا، شاخص‌های تاثیرگذار طرح‌ها در مهار کرونا را به صورت تفکیکی و جداگانه مشخص کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: با توجه به تجاربی که در طول ماه‌های گذشته بدست آمده، برای رسیدن به شرایط پایدار و سازگاری با کرونا و تبدیل آن به یک سبک زندگی نیازمندیم که شاخص‌های ملموسی از درصد تاثیرگذاری طرح‌ها در مدیریت کرونا را به صورت جداگانه  مشخص و طرح جامع مقابله با کرونا را به وسیله این شاخص‌ها تکمیل کنیم تا به شرایط پایدار در کشور برسیم.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز در ادامه این جلسه گزارشی را از روند کاهش بیماری، تغییر وضعیت شهرها و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای رسیدن به وضعیت پایدار ارائه کرد.

در این گزارش با اشاره به موفقیت‌های حاصله در روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها، بر نقش مهم مدیریت هوشمند و سنجیده در قطع زنجیره شیوع این بیماری در کنار رهگیری هوشمند مبتلایان و گسترش تست‌گیری و همکاری همه دستگاه‌ها در رسیدن به این موفقیت‌ها تاکید شده است.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز در ادامه این گزارش از در پیش بودن برخی مناسبت‌ها از جمله خریدهای نزدیک به آغاز سال جدید و اجتماعات حاصل از آن، به عنوان چالش‌های فرارو نام برده است.

روحانی پس از ارائه این گزارش به کمیته بهداشتی و درمانی ماموریت داد در پروتکل‌هایی که طی یکسال گذشته مختص هر کسب و کار ارائه شده بود، متناسب با وضعیت موجود و در چارچوب طرح جامع مقابله با کرونا بازنگری‌هایی انجام شود تا در روند فعالیت‌های کسب و کارها در ایام نزدیک شدن به عید اعمال گردد.

رئیس جمهور افزود: همچنین نسبت به برخی کسب و کارهایی که طی ۹ ماه گذشته یکسره تعطیل بوده‌اند، بررسی هایی انجام گیرد که مشخص شود آنها در چه شرایطی می‌توانند فعالیت خود را مجددا آغاز کنند.

 دکتر روحانی گفت: کمیته‌های بهداشتی و درمانی و تبلیغات با همکاری قرارگاه فرماندهی ستاد ملی، باید همچنان نسبت به آگاه‌سازی مردم و همکاری آنها با کادر درمانی کشور بکوشند.

رئیس جمهور با تقدیر از تلاش بی‌وقفه کادر سلامت کشور، از مردم خواست با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، کادر درمانی کشور را یاری دهند و از فشار سنگین کاری آنها بکاهند.

روحانی با تاکید بر ضرورت مراقبت و کنترل شدید مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید جهش یافته اظهار داشت: کشور همواره باید آمادگی لازم را برای کنترل این بیماری داشته باشد و به طور دقیق رصد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی