English

امضای احمد مرادی پای طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق بندر شهید رجایی صورت می‌پذیرد، گفت: در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوری را امضا کرده‌ام.

امضای احمد مرادی پای طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: اکثر مردم مجلس را به‌عنوان نهاد قانون‌گذار می‌شناسند، اما قوه‌ مقننه در کشور وظیفه‌های دیگری هم دارد که یکی از مهمترین آنها، نظارت است. اهمیت وظایف نظارتی مجلس کمتر از وظیفه قانون‌گذاری در آن نیست. برای اعمال وظیفه نظارت، مجلس شورای اسلامی ابزار‌هایی مثل تحقیق و تفحص، سؤال، استیضاح و… را هم در دست دارد و اصل هفتاد و ششم قانون اساسی به یکی از وظایف مهم مجلس یعنی تحقیق و تفحص توجه داشته است.

در روزهای اخیر جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی را که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، کلید زده‌اند و تقاضای خود را برای رسیدگی در مجلس تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کرده‌‌اند.

احمد مرادی نماینده مردم بخش مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی این موضوع گفت: تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است تا از این طریق بررسی ها و شفاف‌سازی های لازم انجام شود تا در صورت مشاهده ضعف و اشکال اقدام به رفع آن شود.

مرادی با اشاره به این‌که تنی چند از نمایندگان مجلس درخواست  طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی کشور را داشته‌اند، افزود: من هم به عنوان نماینده مردم هرمزگان نسبت به اجرای این طرح در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات ابزار تمایل کرده‌ام و این طرح را امضا کرده‌ام تا در صورت نیاز بررسی‌های لازم انجام شود. 

‎نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق بندر شهید رجایی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: امیدوارم این طرح در مجلس شورای اسلامی رأی لازم را برای اجرا دریافت کند و اکنون به استناد ماده ۲۱۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس این موضوع مهم در حال جمع‌آوری امضا است.

‎احمد مرادی در پایان بیان داشت: من این طرح را امضا کرده‌ام و بعد از اجرای طرح تحقیق و تفحص نتیجه را به اطلاع عموم مردم به ویژه مردم هرمزگان خواهم رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه