English

ابلاغ قانون مالیات بر خانه های خالی به وزیر اقتصاد توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور قانون اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم در خصوص مالیات بر خانه های خالی را به وزیر اقتصاد ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون مالیات بر خانه های خالی به وزیر اقتصاد توسط رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی رئیس جمهور ، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم (ماده ۵۴ مکرر) در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی را به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کرد.

این قانون در ۵ آذر در مجلس تصویب و ۲۶ آذر در شورای نگهبان تأیید و ۲ دی ماه از سوی مجلس به دولت ارسال شد.

بر اساس این قانون در صورتی که یک واحد مسکونی بیش از ۱۲۰ روز از یک سال بدون سکنه یا کاربر باشد به عنوان «خانه خالی» محسوب می‌شود.

در این صورت، مالک این واحد در سال اول، هر ماه معادل ۶ برابر مالیات بر اجاره، سال دوم، در هر ماه معادل ۱۲ برابر مالیات بر اجاره و سال سوم به بعد در هر ماه معادل ۱۸ برابر مالیات بر اجاره مشمول مالیات بر خالی بودن واحد مسکونی خواهد شد.

واحدهای نوسازی یک سال پس از صدور پایان کار مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

این قانون به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اختصاص دارد.

وزارت راه و شهرسازی تا ۳ ماه پس از ابلاغ این ماده قانونی باید سامانه ملی املاک و اسکان را عملیاتی کند که با توجه به ابلاغ این قانون در تاریخ ۴ دی ماه، سامانه مذکور می‌بایست حداکثر در اوایل فروردین ۱۴۰۰ عملیاتی شده باشد.

همه دستگاه‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های آب و برق و گاز، سازمان ثبت اسناد، وزارت نیرو، وزارت گردشگری، وزارت کشور و… مکلف شده‌اند اطلاعات ملکی، شماره حساب‌های بانکی، شماره کنتورهای آب، برق و گاز و… را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل سامانه اسکان قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی