English

جزئیات برنامه‌ های یوم ‌الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر ما حماسه ۹ دی را ماندگار می دانیم به خاطر این است که امتداد مسیر فاطمی بود در روز شهادت سردار دلها که روز مقاومت نامگذاری شد، مصداق مقاومت علی بود و شعار آن بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی نام گذاری شد.

جزئیات برنامه‌ های یوم ‌الله ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری موج، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که به مناسبت یوم الله 9 دی برگزار شد، در خصوص چرایی انتخاب برخی روزها به نام ایام الله گفت: برخی روزها هستند که از وجه تمایز خاصی برخوردارند و انسان تجلی دست قدرت الهی را در آن مشاهده می کند و با بقیه روزها تفاوت دارد.

او در خصوص اهمیت بزرگداشت ایام الله ادامه داد: در کلام وحی آمده و در این باره تذکراتی داده شده است و در سیره ائمه معصومین تذکراتی در خصوص بزرگداشت و یادآوری ایام الله دارند؛ این تاکید به منظور درس آموزی و کسب آگاهی برای بقاء و استمرار حکومت دینی است.

لطفی ادامه داد: ۱۹ دی قیام مردم قم در سال ۵۶ و آغاز یک راه در حرکت مردم ایران در تاریخ معاصر ما بود و مبدایی برای حرکت در دنیا بود که نظام سلطه را به چالش کشید و دست رد به سینه آن زد و حتما مصداق عینی یوم الله است؛ در مقابل آن ۹ دی ۸۸ را داشتیم که تجلی قدرت الهی و شکستن یک فتنه بود که یک یوم الله بزرگ و ماندگار شد؛ در سال ۹۶ هم چنین اتفاقی را شاهد بودیم که باز هم دست الهی تجلی کرد و توطئه ها برملا شد، از آن سال به بعد، درخواست های زیادی از ما بود که این ایام یعنی ۹ تا ۱۹ دی را دهه بصیرت نام‌گذاری کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از سال ۹۶ به بعد اتفاقات زیادی برای ما افتاد که در هر کدام می شد دست تقدیر الهی را مشاهده کرد، چه در ۱۳ دی، روز شهادت سردار دلها و چه در ایام بدرقه ایشان‌ و چه درهم کوبیدن پایگاه نیروهای آمریکایی که همه این ها مصداقی از ایام الله شد.

لطفی در خصوص فعالیت های این دهه گفت: از شهریور ماه که کار نیمه دوم سال را شروع کردیم، ستادهایی در استان ها شکل گرفت و هماهنگی هایی انجام شد و رسما از جایگاه های مختلف اعلام شد و طرح ها و راهبردها را تقدیم و آن ها را به کل کشور ابلاغ کردیم و آن سند برنامه های یوم الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت شد.

او افزود: اگر ما حماسه ۹ دی را ماندگار می دانیم به خاطر این است که امتداد مسیر فاطمی بود در روز شهادت سردار دلها که روز مقاومت نامگذاری شد، مصداق مقاومت علی بود و شعار آن بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی نام گذاری شد و ده روز را نام گذاری کردیم و برای هر کدام عنوان خاصی مدنظر قرار دادیم.

لطفی شعارهای هفته بصیرت را به شرح زیر عنوان کرد:

۹ دی: بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی

۱۰ دی: بصیرت، اتحاد ملت عبور از فتنه ها

۱۱ دی: بصیرت خواص، پیروی از ولایت

۱۲ دی: بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع و ظهور

۱۳ دی: بصیرت، ملت حسینی، مکتب شهید سلیمانی

۱۴ دی: بصیرت، تولی و تبری، بیداری اسلامی

۱۵ دی: بصیرت، استکبار ستیزی، مقابله با نفوذ

۱۶ دی: بصیرت، تکریم سردار دلها، بزرگترین بدرقه جهانی

۱۷ دی: بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی، جهاد هسته ای

۱۸ دی: بصیرت، اقتدار ملی، سیلی به شیطان بزرگ

۱۹ دی: بصیرت، غیرت دینی، لحظه شناسی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امسال محدودیت هایی به دلیل شرایط کرونایی وجود دارد و در این راستا تغییراتی در شیوه تصمیم‌گیری ها انجام شده و انتقاداتی نسبت به برخی تصمیم‌گیری ها و بی مهری ها وجود داشت که کتبا اعلام کردیم.

او ادامه داد: امسال راهپیمایی باشکوه سال های قبل را نخواهیم داشت و برنامه های جایگزین برای آن تدارک دیده‌ایم؛ یک کتابچه قطور در قالب ۷۵۰ عنوان برنامه و فعالیت تدارک دیدیم که هر کدام زیر برنامه های خود را دارد.

او در تشریح انواع برنامه های تدارک دیده شده این ایام گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در فضای مجازی با هدف تبیین فتنه ۸۸، برگزاری وِبینار با حضور چهره های برجسته کشوری با مضمون رهنمودهای رهبری در عبور از فتنه، اجرای سرودهای حماسی، راه اندازی کاروان های منسجم و سازماندهی شده خودرویی و موتوری، استفاده حداکثری از ظرفیت های جلسات عزاداری ایام فاطمیه، استفاده حداکثری از رسانه ملی و شبکه اجتماعی و فضای مجازی، استفاده از نمایشگاه های مجازی، عطر افشانی مزار شهدا، مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب های شهید سلیمانی و شهید فخری زاده که قرار است در دانشگاه ها به عنوان واحد درسی تدریس شود، نمونه هایی از برنامه هایی است که قرار است به اجرا در بیاید.

او ادامه داد: فردا در مسجد لولاگر تهران، با حضور سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و سید نظام‌ موسوی نماینده مردم تهران  در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

لطفی در ادامه گفت: شخصیت های دیگری در استان ها حضور خواهند داشت و در برخی از استان ها رونمایی از خیمه بصیرت و زنگ بصیرت را در سامانه شاد آموزش و پرورش خواهیم داشت و دیوارنگاره هایی با مضمون بصیرت و شهید سلیمانی را هم خواهیم داشت.

او در پایان با گلایه از ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در روزهای اخیر شاهد بودیم که برخی جلسات و برنامه های ما از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و با دستور آن ها لغو شد؛ اما نکته جالب اینجاست که نمایندگان این ستاد در برنامه های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات حضور داشتند و دارند و در لحظات آخر، با ارسال نامه جلسه ما را لغو کردند، در حالی که نشان دادیم ما توانایی برگزاری مراسم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه