English

حجت‌الاسلام محمدحسنی:

ترامپ مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا از یک‌سال قبل می‌گفت که ما احتمالا در انتخابات برنده می شویم و مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد.

ترامپ مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه، ٧ دی) در مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی ماه گفت: روز ۹ دی یکی از برجسته‌ترین روز‌های خداست که بر هر انسان خداجوی لازم است که این روز را گرامی بدارد.

وی ادامه داد: سوال این است که چرا چنین اتفاق ناخوشایندی در کشور ما محقق شد، دلیل اول اعلام پیروزی یکی از کاندیدا‌ها قبل از اتمام زمان قانونی انتخابات بود، چراکه انتخابات از یک ساعتی شروع می‌شود و در یک ساعت قانونی که وزارت کشور اعلام می‌کند تمام می‌شود. اما اینکه فردی قبل از اینکه انتخابات تمام شود و آرا شمرده شود نتیجه را اعلام می‌کند، جای شگفتی است، زیرا اصولا هیچکس نمی‌داند و اطلاعی ندارد. سوال بنده این است که آقای محترم شما از کجا می‌دانستید که پیروز شدید و برنده قطعی انتخابات شما هستید؟! مگر اینکه علم غیب داشته باشید. چراکه خدا علم غیب خود را در اختیار کسی قرار نمی‌دهد علم غیب فقط مختص پیامبران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چگونه وقتی صندوق‌های رأی بازگشایی نشده بود یکی از سران فتنه ادعای پیروزی در انتخابات می‌کند، اظهار کرد: سایت قلم نیوز در ساعت ١٣ و ١١ دقیقه روز انتخابات به نقل از ابوالفضل فاتح رئیس ستاد یکی از کاندیدا‌های انتخابات می‌نویسد که پیروزی موسوی با فاصله زیادی قطعی است. این زمانی اعلام می‌شود که زمان رای گیری به نیمه هم نرسیده بود. در ساعت ١٩ و ١ دقیقه همان سایت به نقل از فرشاد مومنی عضو ستاد موسوی نوشت که او در آستانه شکستن رکورد ٣٠ میلیون رأی است. در حالیکه آن موقع هم رأی گیری در جریان بود. ساعت ٢٠ و ٢١ دقیقه هم در خبری اعلام شد که موسوی بیش از ۶٠ درصد آرا را کسب کرده است.

وی افزود: هر شنونده‌ای که انصاف داشته باشد و به فرض اینکه آقای موسوی برنده شده باشد تا تمام صندوق‌ها شمارش نشود امکان اعلام قطعی نتیجه وجود ندارد. البته می‌توان تحلیل انجام داد، ولی اینکه قطعی نتیجه را اعلام کرد وجود ندارد. سایت یاری نیوز ساعت ساعت ١٢ و ١٠ دقیقه به نقل از سید محمد خاتمی خبر پیروزی آقای موسوی در دور نخست انتخابات را اعلام کرد. نکته بعدی این بود که موسوی با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کرد که برابر اطلاعاتی که از ستاد‌های ما در سطح کشور داریم برنده قطعی با نسبت آرای زیاد خود اوست. این اولین جرقه و عامل شروع فتنه بود. عامل دوم ادعای تقلبی بودن انتخابات در صورت برنده نشدن کاندیدای خاص توسط سران فتنه بود.

حجتالاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه ترامپ هم مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ در انتخابات اخیر آمریکا رخ داد را انجام داد، اظهار کرد: دونالد ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا از یک‌سال قبل می‌گفت که ما احتمالا در انتخابات برنده می‌شویم و مشابه کار سران فتنه در سال ٨٨ را این بار در انتخابات آمریکا انجام داد. علت آن هم آموزش مواردی است که پیشگویان ترامپ به بعضی از سران فتنه ما در سال ٨٨ آموخته بودند. برخی از آمریکایی‌ها کمک کرده بودند در این که چنین راهبردی در سال ٨٨ در ایران موفق شود.

وی ادامه داد: ترامپ نیز همان اشتباه آقای موسوی را تکرار کرد. ترامپ هم اگر عاقل بود طبق دموکراسی عمل می‌کرد. یعنی با رفتن پای صندوق‌های رای و با نظارت قانون پس از شمارش آرا برنده نهایی مشخص شود. اما امسال در آمریکا همان اتفاقی افتاد که در سال ٨٨ در ایران رخ داد؛ ادعای تقلب در انتخابات قبل از اعلام نتیجه رسمی انتخابات. در سال ٨٨ هم موضوع تقلب در انتخابات را ماه‌ها قبل از انتخابات مطرح کردند و خود این فتنه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه