English

با موافقت نمایندگان؛

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری الزامی برای ارائه برنامه مکتوب خود هنگام ثبت نام ندارند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ارائه برنامه مکتوب کاندیداهای ریاست‌جمهوری در زمان ثبت نام موافقت کردند.

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری الزامی برای ارائه برنامه مکتوب خود هنگام ثبت نام ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسین فرهنگی نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد حذف ماده ۵ این طرح را مطرح کرد و گفت: در این ماده آمده است که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید هنگام ثبت نام برنامه مکتوب خود در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ارائه کنند.

وی بیان کرد: امکان ارزیابی برنامه همه داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و از سوی دیگر این برنامه ها در زمان مناسب قطعاً در اختیار افکار عمومی قرار نمی گیرد.

در ادامه جلسه، محمد جواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور در موافقت با این پیشنهاد، گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید برنامههای خود را ارائه کند اما وزارت کشور در زمان ثبت نام انتخابات صرفاً می تواند برنامه داوطلبان را دریافت و به شورای نگهبان ارسال کند.

وی افزود: بر این اساس و جهت جلوگیری از انتشار برنامه های متعدد، بهتر است فقط نامزدهایی که تأیید صلاحیت می شوند، برنامه های خود را پس از احراز صلاحیت منتشر کنند.

سپس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۰ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در جلسه با حذف ماده ۵ طرح اصلاح قانون  انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه برنامه داوطلبان هنگام ثبت نام در انتخابات، موافقت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه