English

اشرف غنی در افتتاح راه‌آهن خواف-هرات:

افتتاح راه‌آهن خواف- هرات گامی مهم در زمینه جهش اقتصادی ایران و افغانستان است

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: خوشحال هستم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه تاریخی و حیاتی خط آهن خواف-هرات هستیم که نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر هر دو کشور در عرصه اتصال قوی و رسیدن به رفاه اقتصادی است.

افتتاح راه‌آهن خواف- هرات گامی مهم در زمینه جهش اقتصادی ایران و افغانستان است

به گزارش خبرگزاری موج، اشرف غنی رئیس ‌جمهور افغانستان صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف-هرات که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، گفت: خوشحال هستم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه تاریخی و حیاتی خط آهن خواف-هرات هستیم که نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر هر دو کشور در عرصه اتصال قوی و رسیدن به رفاه اقتصادی است.

وی خطاب به روحانی بیان کرد: آرزو داشتم که در افتتاح این پروژه بزرگ به صورت حضوری با جناب شما اشتراک نمایم اما محدودیت ناشی از ویروس کرونا باعث شد این پروژه حیاتی را به صورت غیرحضوری و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح کنیم.

رئیس‌جمهور افغانستان تصریح کرد: با استفاده از فرصت می‌خواهم مراتب عمیق همدردی مردم خود را با مردم جمهوری اسلامی ایران که با موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، ابراز کنم.

اشرف غنی اظهار داشت: از کمک‌های شما در مهار کردن موج اول ویروس کرونا و توجه خاص‌تان در بهبود مهاجران افغانستان در ایران تشکر می‌کنم.

وی خطاب به روحانی ادامه داد: از حضور شما در افتتاح این پروژه حیاتی استقبال می‌کنم و از بارگاه خداوند متعال برای همه مردم دنیا و به ویژه مردم متدین ایران و افغانستان توفیق رهایی از موج دوم کرونا را مسالت می‌کنم.

رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: تکمیل این پروژه مهم با وجود محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور و محصول زحمات شبانه روزی و جانفشانی‌های مسئولان، طراحان، کارگران و همه دست‌اندرکاران این پروژه مهم است.

وی گفت: افتتاح این پروژه تاریخی را به مثابه گام مهم در جهت احیا، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم. همچنین از همه همکارانی که در محل افتتاح پروژه حضور دارند، قدردانی می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی