English

قالیباف در صحن علنی:

تعهدات ما در برجام پابرجا بوده اما غربی‌ ها تعهدات خود را اجرایی نکردند

رئیس مجلس گفت: چند سالی است که تعهدات یک طرفه براساس برجام اجرا می‌شود، ولی طرف‌های قبلی به تعهداتشان پایبند نبوده و به آن عمل نکردند؛ در واقع تعهدات ما پابرجا بوده، اما غربی‌ها تعهدات برجامی را اجرایی نکردند.

تعهدات ما در برجام پابرجا بوده اما غربی‌ ها تعهدات خود را اجرایی نکردند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان تصویب طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران از سوی نمایندگان گفت: این طرح طی دو جلسه به تصویب رسید که فرصت خوبی را برای مجموعه هسته‌ای کشور در بعد تحقیقاتی و صنعتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: چند سالی است که تعهدات یک طرفه براساس برجام اجرا می‌شود، ولی طرف‌های قبلی به تعهداتشان پایبند نبوده و به آن عمل نکردند؛ در واقع تعهدات ما پابرجا بوده، اما غربی‌ها تعهدات برجامی را اجرایی نکردند.

قالیباف تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با تصمیم امروز به جاده یک طرفه پایان داد؛ البته در این طرح به غربی‌ها فرصت داده شده تا به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: غربی‌ها نه تنها به تعهداتشان عمل نکردند بلکه شاهد خرابکاری‌هایی در نطنز بودیم که به صنعت کشورمان آسیب رساند و حتی اقدامات تروریستی مانند ترور شهید فخری نژاد را نیز محکوم نکردند.

وی گفت: نمایندگان امروز تلاش کردند با این تصمیم شاهد رفع تحریم باشیم و غربی‌ها باید بدانند تا به تعهداتشان عمل نکنند این مسیر پیش خواهد رفت،البته اگر به تعهدات برجامی عمل کنند براساس ماده ۷ این طرح، موضوع قابل مذاکره خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه