English

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی:

بلاتکلیفی نمایندگان تازه وارد شده به مجلس بیش از این نامناسب است

نایب رئیس مجلس گفت: بلاتکلیفی نمایندگان تازه وارد شده به مجلس بیش از این نامناسب است و اگر آنها در جایگاه نامناسب قرار نگیرند، به مجلس ظلم می‌شود.

بلاتکلیفی نمایندگان تازه وارد شده به مجلس بیش از این نامناسب است

به گزارش خبرگزاری موج، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در موافقت با  با  دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیین نامه کنونی مجلس در ابتدای مجلس یازدهم شرایط عضویت و وضعیت کمیسیون‌ها را معلوم کرده است که حد نصاب کمیسیون‌های پر داوطلب کامل شده است.

او ادامه داد: در دوره‌های پیش پارلمان، معمولاً مرحله دوم انتخابات قبل از آغاز دوره جدید برگزار می‌شد و مشکلی برای حضور نمایندگان جدید در کمیسیون‌ها وجود نداشت اما این دوره ، شیوع کرونا مانع حضور نمایندگان در ابتدای شکل گیری کمیسیون‌ها شد و تضییع حق نمایندگان حدید را رقم زد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نمایندگان جدید با توجه به سوابق و تجربه خود می‌توانستند در کمیسیون‌هایی که حالا پر شده است، حضور یابند، در نتیجه اگر آیین نامه را دوباره در زمینه امتیاز بندی تغییر کند، باید مدتی از وقت مجلس را صرف این اتفاق کنیم. 

او بیان کرد: می‌توانیم با افزایش حد نصاب کمیسیون‌ها امکان حضور نمایندگان جدید را بر حسب سوابق و تجربه به وجود بیاوریم. بلاتکلیفی نمایندگان تازه وارد شده به مجلس بیش از این نامناسب است و اگر آنها در جایگاه نامناسب قرار نگیرند،  به مجلس ظلم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه