English

جهانگیری:

عملکرد دولت با هر دوره ‌ای قابل مقایسه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: عملکرد دولت با هر دوره‌ای قابل مقایسه است در دو سال و نیم اول دولت فعلی، از نظر تحریم با دو سال و نیم آخر دولت آقای احمدی نژاد قابل مقایسه است.

عملکرد دولت با هر دوره ‌ای قابل مقایسه است

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: دوره سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم به طور کامل آن را پشت سر بگذاریم، دشمنان فکر می‌کردند با تورم بسیار بالا و کسر بودجه که به کشور تحمیل می‌شود کشور دچار یک دوره بسیار دشواری از نظر اقتصادی، خواهد شد.

همت همکاران من بسیار عالی بوده، حال اگر کسی نمی‌خواهد آن را قدر بدانند و حرف‌هایی می‌زنند که مدیران را دلسرد می‌کند، جایی، پاسخ آن‌ها داده می‌شود.

وی گفت: زبان مدیران دولت زبان الکنی برای پاسخ دادن نیست ما در این شرایط کشور، فکر می‌کنیم در شرایطی که مردم دچار درد، رنج و گرفتاری هستند و از مدیران انتظار دارند به فکر آن‌ها باشند، بنابر این سرگرم شدن به یکدیگر و به همدیگر پریدن، مشکلی را حل نخواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: عملکرد دولت با هر دوره‌ای قابل مقایسه است در دو سال و نیم اول دولت فعلی، از نظر تحریم با دو سال و نیم آخر دولت آقای احمدی نژاد قابل مقایسه است البته در آن دولت ۲ میلیون بشکه نفت صادر و پول آن را نیز دریافت می‌کردند، اما فشار‌های تحریم‌ها نیز وجود داشت.

جهانگیری گفت: در دو و نیم سال آخر دولت آقای احمدی نژاد، درآمد نفت بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار بود این رقم در زمان مشابه دولت آقای روحانی، چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت درآمد کسب کردیم.

وی افزود: در دو سال و نیم پایان دولت گذشته، میزان اشتغال بسیار پایین بود، اما در زمان مشابه، حدود ۵۰۰ هزار شغل سالانه ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در دو سال پایان دولت قبل، میزان تورم تا ۳۶ درصد افزایش یافت و در دو سال و نیم اول دولت آقای روحانی تورم روند کاهشی داشت و تا سال ۹۴ حدود ۱۱ و ۲ دهم درصد تورم کاهش یافت.

جهانگیری افزود: این در حالیست که فقط مدیریت جابجا شد، شرایط سخت‌تر و درآمد کمتر شد و همان تحریم‌ها وجود داشت.

وی گفت: این کارنامه‌ها قابل مقایسه است برای کسانی که مدعی هستند سوءمدیریت و ضعف دولت وجود دارد این دو را با هم مقایسه کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: شاخص‌ها را می‌توان در بخش‌های مختلف مثل آب و برق، ارتباطات، نفت و راه مقایسه کرد اگر همین طور به صورت کلی شعار داده شود، تغییری ایجاد نمی‌شود.

جهانگیری گفت: اقتصاد مقاومتی برای همه ما مهم بوده و از سال پایان ۹۲ که دولت آقای روحانی روی کار آمد مدیران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هر دو موجب شد شرایط کشور را روز به روز بهتر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه