English

حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران:

بازگشایی مدارس اثر تعیین‌کننده‌ای در شیوع کرونا نداشته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کردیم هیچ کدام نشان دهنده این نیست که بازگشایی مدارس تحت شرایطی که ما آن را بازگشایی کردیم اثر تعیین‌کننده‌ای در شیوع کرونا داشته است.

بازگشایی مدارس اثر تعیین‌کننده‌ای در شیوع کرونا نداشته است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در حاشیه هفتمین نشست در سلسله نشست‌های گفتگوی هفته در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تعطیلی مدارس گفت: ما در آموزش و پرورش امکان‌های مختلف آموزشی را به صورت حضوری و غیرحضوری فراهم کرده‌ایم و مرجع تشخیص اینکه چه زمانی حضور دانش آموزان برای سلامت آنها خطرناک است به عهده کارشناسان بهداشتی است و نظر ما کاملاً به ستاد ملی مقابله با  کرونا واگذار شده است. به جهت اینکه برای ما تفاوتی نمی‌کند و حتی اگر در شرایط سخت‌تری هم قرار بگیریم حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و این خانواده‌ها هستند که تشخیص می‌دهند فرزندان شان را به مدرسه بفرستند یا از طریق آموزش حضوری یادگیری را دنبال کنند. در خصوص تعطیلات به این صورت که دیروز اعلام شد نیز به عهده وزارت بهداشت است و ما تبعیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که تاکنون در آموزش و پرورش دریافت کردیم هیچکدام نشان دهنده این نیست که بازگشایی مدارس تحت شرایطی که ما آن را بازگشایی کردیم و حضور دانش آموزان اختیاری است، اثر تعیین کننده‌ای در شیوع کرونا داشته باشد اما مرجع تشخیص نهایی متخصصان هستند.

حاجی میرزایی بیان کرد: ما به صورت منظم رعایت پروتکل‌ها در مدارس را رصد می‌کنیم و به صورت هفتگی در ستاد ملی کرونا آن را ارائه می‌دهیم. هم ما و هم مجموعه وزارت بهداشت به صورت موردی مدارس را ارزیابی می‌کنیم و در کنار گزارش‌هایی که در ستاد ملی کرونا به صورت هفتگی در خصوص رعایت پروتکل‌ها در تمام اصناف ارائه می‌شود گزارش رعایت این پروتکل‌ها در مراکز آموزشی نیز ارائه می‌شود. گزارش‌های ما تاکنون قابل قبول و امیدبخش بوده است و در بخشی از مناطق که مشکلاتی بوده تذکر داده شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی مدارس در اختیار مدارس قرار گرفته و تاکید وزارتخانه بر این است که این سرانه به صورت مستقیم به مدارس داده شود تا از سلامت دانش آموزان مراقبت کافی به عمل بیاید.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه برخی مدارس خانواده‌ها را مجاب کرده‌اند که علیرغم اعلامن تعطیلی مدارس دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند و از آن سمت به دنبال اعلام تعطیلی یک هفته‌ای مدارس برخی معلمان آموزش مجازی را نیز تعطیل کرده‌اند، گفت: در زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام تعطیلی مدارس را می‌کند هیچ مرکز آموزشی تحت هیچ شرایطی نباید فعالیت کند و هر فعالیت تخلف محسوب می‌شود اما آموزش مجازی تحت هر شرایطی ادامه دارد و کارکرد اصلی آن جایگزین زمانی است که مدارس تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: گزارشی که تا دیروز دریافت کردیم این بود که ۵۰۰ هزار کلاس زنده در شبکه شاد برگزار شده و ترافیک استفاده از شاد توانسته ترافیک برخی پیام رسان های خارجی را متاثر کند و رکورد آنها را بزند. البته مشکلاتی هم در اجرا دارد که هم وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش و شورای عالی فضای مجازی و همچنین اپراتور مسئول با همکاری یکدیگر به دنبال حل مسائل و مشکلات هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که ستاد ملی کرونا اعلام تعطیلی مدارس را می‌کند، بخش آموزشی مدارس هم تعطیل هستند، گفت: ما هیچ وقت از تعطیلی مدرسه صحبت نمی‌کنیم بلکه از عدم حضور دانش آموزان در مدرسه صحبت می‌کنیم در واقع وقتی ستاد ملی کرونا از تعطیلی سخن می‌گوید یعنی حضور دانش آموزان در مدرسه باید تعطیل شود. معلمانی که خدمات آموزشی می‌دهند در این شرایط هم می‌توانند به مدرسه بروند و کلاس‌های مجازی خود را برپا کنند و هم می‌توانند در خانه این خدمات را ارائه دهند. اما مدرسه مانند ادارات و مراکز خدماتی کشور باز است و مدیر مدرسه باید در آن حاضر باشد. هر زمان مراکز خدماتی کشور تعطیل شد مدارس هم مجاز به بسته شدن هستند چرا که مدرسه کانون ارتباط میان معلم و دانش آموز است و خانواده‌ها از طریق مدرسه اخبار را پیگیری می‌کنند.

وی درپایان در خصوص اینکه تاکنون مدرسه‌ای به خاطر ابتلا معلم یا دانش آموزی به کرونا تعطیل شده است یا خیر، گفت: خیر تاکنون این اتفاق نیفتاده است چند موردی بوده که وزارت بهداشت تذکر داده اما ما ۱۱۶ هزار مدرسه در کشور داریم، اعلام هم کرده‌ایم اگر کسی در مدرسه کرونا گرفت آن مدرسه دو هفته تعطیل خواهد بود همچنین اگر دانش آموزی علائمی از کرونا داشت حتماً باید از حضورش در مدرسه ممانعت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی