English

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس آغاز شد/ رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس آغاز شد/ رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز ‌جمعه در ۳۱۰۰ ‌شعبه و با رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس آغاز شد.

این انتخابات در حوزه های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی به دلیل اینکه صلاحیت یکی از نامزدها از سوی شورای نگهبان رد شد، در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

طبق هر انتخابات مدت زمان رای‌گیری 10 ساعت است که از 8 صبح امروز ‌ آغاز ‌و تا 18 عصر ادامه دارد و اگر نیاز به تمدید باشد تمدید خواهد شد‌ و همه شعب اخذ رای که حدود 3100 شعبه است ‌ضدعفونی شده و ‌از همه عوامل‌ که ‌به عنوان نماینده فرماندار، ناظر و  نیروهای انتظامی همکاری می‌کنند، خواسته شده به استفاده از دستکش و ماسک خود را مجهز کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

افرادی در این انتخابات می توانند شرکت کنند که در مرحله اول یا رای نداده باشند یا در همان حوزه ای که در مرحله اول رأی داده اند، حاضر شوند.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات درباره مدارک مورد نیاز برای رای دادن اظهار کرده است که متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نیاز برای رای دادن، شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی است یعنی اگر افراد کارت ملی نداشته باشند، شماره ملی کفایت می کند و در صورتی که کدملی هم نداشته باشند با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان ثبت احوال همکاران ما در سراسر کشور، می توانند با مراجعه به ثبت احوال کدملی خود را اخذ کرده و در انتخابات شرکت کنند. توصیه می شود مردم در شعب اخذ رای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در روز رای گیری حتما از خودکار شخصیاستفاده کنند. ماسک و دستکش داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 بر اساس اطلاعیه شماره ۴۰ ستاد انتخابات کشور؛ کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آنها اقدام شود.

اطلاعیه شماره ۴۰ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آنها اقدام شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره ۴۱ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع کلیه رای دهندگان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه  و کارت ملی یا شماره ملی رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری جایگزین شناسنامه قابل قبول نمی‌باشد.

 همچنین جهت اخذ رای نیازی به عکس دار بودن شناسنامه نبوده و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رای بدهند.

اطلاعیه شماره ۴۲ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع کلیه هموطنان عزیز حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، به استناد تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهندگان در مرحله دوم انتخابات منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رای داده اند می‌توانند رای دهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

مجددا تاکید می‌شود به منظور رعایت اصول بهداشتی، علاوه بر استفاده از ماسک، حتی الامکان خودکار شخصی به همراه داشته و پس از انداختن رای به داخل صندوق اخذ رای بلافاصله شعبه را ترک نمایند.

اطلاعیه شماره ۴۳ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع کلیه جوانان رای اولی حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام است.

یعنی متولدین روز ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

اطلاعیه شماره ۴۴ ستاد انتخابات کشور، به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تأکید می گردد که حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران و یا صدا و سیمای مرکز استان ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.

ضمناً این اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه