English

واعظی در واکنش به اظهارات پمپئو:

سیاست ‌های یکجانبه‌ گرایانه آمریکا زمینه ‌ساز انزوای این کشور در جهان است

رئیس دفتر رئیس جمهور سیاست ‌های یکجانبه‌ گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست.

سیاست ‌های یکجانبه‌ گرایانه آمریکا زمینه ‌ساز انزوای این کشور در جهان است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: دولت آمریکا متاثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملا غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه ساز وکاری در درون برجام است، افزود: دولت آمریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسما از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از ساز وکار‌های درون این توافقنامه را ندارد.

واعظی خاطرنشان کرد: البته دولتمردان آمریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هرگونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آن‌ها پس از خروج چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملا کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.

او، سیاست ‌های یکجانبه‌ گرایانه آمریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و افزود: اینکه آمریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند، دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است.

عضو دولت تدبیر و امید یادآور شد: آمریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آن‌ها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضای و جامعه جهانی با آن مخالفند.

واعظی تصریح کرد: تهدید علنی به تحریم کشور‌هایی که با آمریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند یک بدعت خطرناک در نظام بین الملل و شورای امنیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی