English

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

واکسنی که سازمان بهداشت جهانی تایید کند را خریداری خواهیم کرد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص تولید واکسن کرونا در کشور روسیه و اینکه آیا این واکسن توسط ایران خریداری می‌شود؟، گفت: ما واکسنی که سازمان بهداشت جهانی تایید کند را خریداری خواهیم کرد البته در داخل کشور نیز در حال تلاش برای تولید واکسن هستیم.

واکسنی که سازمان بهداشت جهانی تایید کند را خریداری خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد موضع دولت پیرامون کودتا در کشور مالی، گفت: این موضوع باید به صورت کامل بررسی شود و بعد از بررسی کامل، موضع ما اعلام خواهد شد.

وی در ادامه در مورد آخرین آمار و اطلاعات کشته شدگان آبان ماه گفت: همان اعداد و اطلاعاتی که اخیراً اعلام شده، درست است و گزارشی که به آقای رئیس‌جمهور رسیده همین بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ادعای آمریکایی‌ها پیرامون توقیف چهار کشتی ایرانی، گفت: این کشتی‌ها ایرانی نیستند، نفت در حال خرید و فروش است و اینکه این نفت موجود در این کشتی‌ها نفت ایران است یا خیر می‌تواند این چنین باشد زیرا ما زمانی که نفت‌مان را می‌فروشیم و پول آن را دریافت می‌کنیم، دیگر آن را دنبال نمی‌کنیم. این کشتی‌ها برای ما نبوده و پرچم‌هایی که بر فراز آنها بوده متعلق به ایران نیست.

واعظی در خصوص تولید واکسن کرونا در کشور روسیه و اینکه آیا این واکسن توسط ایران خریداری می‌شود؟، گفت: وزارت بهداشت ما تمامی پروژه‌هایی که در خصوص واکسن کرونا در سر جهان در حال انجام است را رصد می‌کند. حدود ۱۰۰ واکسن در سراسر جهان در حال ساخت است که حدود ۲۸ تای آنها از مرحله حیوانی عبور کرده‌اند. ما واکسنی که سازمان بهداشت جهانی تایید کند را خریداری خواهیم کرد البته در داخل کشور نیز در حال تلاش برای تولید واکسن هستیم. در خصوص واکسن تولید شده در کشور روسیه نیز باید این موضوع توسط متخصصان بررسی شود تا تصمیم بگیریم که این واکسن خریداری شود یا خیر.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در باره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: دولت همواره به دنبال این است که شرایط خوبی را برای بازنشستگان و حقوق بگیران به وجود آورد و به تدریج حقوق آنها را افزایش دهد. امروز نیز آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت دستور دادند که آقای شریعتمداری این کار را از امروز آغاز کنند، سیاست کلی دولت این است که حقوق، حقوق بگیران و بازنشستگان که حقوقشان پایین است را افزایش دهد.

واعظی ادامه داد: در ستاد اقتصادی دولت بر اساس تجارب گذشته یک سند بسیار مهمی تهیه شده و ان‌شاءالله در آینده نزدیک در دولت نیز مطرح می‌شود و رئیس جمهور در هفته دولت این سند را اعلام می‌کنند.

وی در خصوص تلاش آمریکا برای ارائه شکایتی به سازمان ملل مبنی بر نقض برجام از سوی ایران نیز گفت: آمریکا از زمانی که از برجام خارج شده در تمامی اقدامات حقوقی در سازمان ملل شکست خورده که آخرین آن نیز در هفته گذشته بود، آمریکا به اقدامی متوسل شده که هیچ پایه حقوقی ندارد. چین، روسیه و کشورهای اروپایی نیز با اقدام آمریکا موافق نیستند و به نظر می‌رسد این اقدام نشدنی است و شکست دیگری برای آمریکا به همراه خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور سازوکارهای موجود در برجام را تنها برای کشورهای عضو برجام دانست و گفت: این سازوکار تنها برای اعضای برجام است و آمریکایی‌ها که به صورت رسمی از برجام خارج شده و به تعهدات خود نیز عمل نکردند نمی‌توانند از آن استفاده کنند. آمریکایی‌ها در این شرایط که وضعیت ترامپ در مقابل رقیب انتخاباتی خودش بسیار ضعیف است و در نظرسنجی‌ها پایین‌تر از اوست، به دنبال کارهای تبلیغاتی هستند، کاری که اخیراً با امارات و اسرائیل انجام شد نیز کار تبلیغاتی بود. آنها می‌خواهند نظر افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند که این اقدام آنها نیز امکان پذیر نیست.

واعظی در پایان تاکید کرد: برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا به قدرت برسد، سیاست ایران یک سیاست اصولی است و ما سیاست خودمان را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی