English

متفکر در گفتگو با خبرگزاری موج:

اتهام ارسال سلاح به طالبان در راستای حضور نامشروع آمریکا در منطقه است

کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی ها برای مقابله با بیداری اسلامی و جبهه مقاومت ناچار هستند عمق استراتژیک جبهه مقاومت که جمهوری اسلامی ایران است را مخدوش کنند.

اتهام ارسال سلاح به طالبان در راستای حضور  نامشروع آمریکا در منطقه است

حسین متفکر کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ارسال سلاح به طالبان توسط ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پایه های فکری، عقیدتی، ژئوپولوتیکی، استراتژیکی و تاکتیکی آمریکا را در سطح جهان متضرر ساخته است.

وی  با بیان اینکه آمریکا انقلاب اسلامی را یک دشمن ذاتی و وجودی برای فرهنگ و تمدن غربی می داند، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که ایران از گردونه استراتژی ایالات متحده خارج شد آمریکایی ها برای مقابله با انقلاب اسلامی ناشی از تفکرات اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام (ره) برنامه ریزی های مفصلی انجام دادند که با حمایت و همکاری انگلستان، عربستان، امارات و رژیم منحوس اسراییل طالبان را در پاکستان برای مقابله با شوروی سابق، ایجاد نظام دوقطبی و دوران جنگ سرد بوجود آوردند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: بعد از فروپاشی شوروی،  آمریکایی ها برای مقابله با انقلاب اسلامی بویژه تفکر ناب شیعی به دنبال درگیر ساختن ایران از طریق مذهب علیه مذهب بودند لذا تفکر سپاه صحابه طالبان که از وهابیت نشات می گیرد را برای مقابله با تشیع ایران در شرق ایران  را برنامه ریزی کردند.

متفکر گفت: آمریکایی ها طالبان را به کمک مرتجعین منطقه بوجود آوردند تا افغانستان را تصرف کنند تا از این طریق مشکلات امنیتی برای جمهوری اسلامی و شرق ایران ایجاد کنند لذا به همین دلیل ، طالبان راهم بوجود آوردند و هم تقویت کردند.

*ظهور «بن لادن» و «بن لادنیسم» از دل طالبان

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با اقدامات مشکوک در جهان از دل طالبان « بن لادن» و «بن لادنیسم» را ایجاد کردند،  افزود: بعد از 11 سپتامبر برای تصرف حضوری در افغانستان  با نام سرکوب طالبان وارد افغانستان شدند و ناتو هم در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی مستقر شد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه طالبان دستپخته  و دست نشانده انگلیسی ها، عربستان، امارات وسیستم های اطلاعاتی اسراییل و پاکستان است، تصریح کرد: حامیان دیروز طالبان برای پوشش دادن اقدامات طالبان و همچنین اقدامات تشنج آفرین خودشان در صحنه جهانی به ویژه جنوب غرب آسیا،  اتهاماتی را متوجه ایران کردند. تا کنون که بحث بمب هسته ای و حقوق بشر بود و امروز هم بحث ارسال سلاح به طالبان مطرح است.

متفکر افزود: آمریکایی ها هستند که با طالبان مذاکره می کنند و پشتیبان آنها در مذاکره با دولت افغانستان هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هستند که در قطر اجازه می دهند دفتری برای طالبان باز شود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به شکست های پی در پی طالبان در منطقه، اظهار داشت: آمریکایی ها برای مقابله با بیداری اسلامی و جبهه مقاومت ناچار هستند عمق استراتژیک جبهه مقاومت که جمهوری اسلامی ایران است را مخدوش کنند چرا که چهره طالبان در دنیا یک چهره مخدوشی است.

متفکر در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین این اتهامات در راستای حضور آمریکا در منطقه و رسیدن به منافع نامشروع خودش در منطقه همانند تامین امنیت اسراییل، مباحث اقتصادی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه