English

مدرس خیابانی در حاشیه هیات دولت:

پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

سرپرست وزارت صمت گفت: پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که حجم سرمایه گذاری آنها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا در ایستگاه هشتم پویش تولید، تداوم و امید پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که حجم سرمایه گذاری آنها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: یک طرح فولادی در استان خوزستان، یک طرح تولید کربنات سدیم در استان فارس، دو سیلوی گندم در شهرستان های اقلید و فاراب استان فارس، طرح تولید تخته های ام دی اف در استان مازندران است و بالغ بر ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر آن غیر مستقیم، اشتغالزایی داریم.

* هر هفته طرح های نیمه تمام کشور افتتاح می شود

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: به مرور هر هفته طرح های نیمه تمام کشور افتتاح می شود که ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی به صورت هفتگی در قالب این پویش، پنجشنبه ها در حال افتتاح است‌. مسیر سوم راه اندازی واحدهای غیرفعال است و ما امسال در دو حوزه تمرکز کردیم. از میان حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی که داریم حدود ۹۵۰۰ مورد تعطیل هستند که در برنامه سال ۹۹ خود در مورد ۱۵۰۰ مورد از ۹۵۰۰ مورد، برنامه احیا داریم.

مدرس خیابانی افزود: در این چهار ماه چیزی بالغ بر ۳۸۰ واحد غیرفعال یا تعطیل در شهرک های صنعتی سرپا شدند و به چرخه تولید برگشتند. در حوزه معدن هم حدود ۱۱ هزار واحد معدنی داریم و تقریبا حدود ۴۴۰۰ موردش تعطیل هستند. البته بخشی از این معادن فصلی هستند و تعطیلیشان طبیعی است و با کاهش ظرفیت کار می کنند. حدود ۱۰۲۰ مورد در حوزه معادن کوچک قصد احیا داریم و ۱۴۰ مورد از این معادن در چهار ماه فعال شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای سرعت دادن به واحدهای معدنی غیرفعال، بخش عمده ای از اختیارات شورای معادن را به شورای معادن استان ها واگذار کردیم. مسیر چهارمی داریم تحت عنوان دستیابی به فناوری های نوین. به هر حال وقتی که تولید با فناوری عجین شود مقیاس های تولید را به هم می‌ریزد و باعث جهش تولید و ارتقای توان تولید می شود.

سرپرست وزارت صمت در پایان تاکید کرد: با همین چهار مسیر، یعنی استفاده از ظرفیت های خالی، تکمیل طرح های نیمه تمام، راه اندازی واحدهای تعطیل و غیرفعال صنعتی و معدنی و دستیابی به فناوری در جهت اهداف جهش تولید هستیم.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی