English

قاضی ‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

مجلس یازدهم به دنبال حل مشکل ازدواج جوانان است

نایب رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم به دنبال حل مشکل ازدواج جوانان است و مطمئن هستم جمع همکاران ما در مجلس شورای اسلامی در این راستا تلاش خواهند کرد.

مجلس یازدهم به دنبال حل مشکل ازدواج جوانان است

به گزارش خبرگزاری موج، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: ازدواج امیر مؤمنان علی (ع) و فاطمه زهرا (س) ازدواجی آسمانی و ماندگار بود که جریان هدایت بشریت را به دنبال داشته است و نشان می‌دهد وصلت‌های مقدس و طیب باعث سعادت، کمال، رشد و تعالی همه جهانیان می‌شود. در تلاقی دو بحر عظیم، تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: متأسفانه سال هاست در حوزه ازدواج ما دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم. نزدیک به دو دهه قبل قانون تسهیل ازدواج جوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید با این رویکرد که وصلت مقدس جوانان را آسان کند. اما در پستوی دستگاه‌های مختلف خاک می‌خورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علیرغم پیگیری مجالس گذشته و گزارش‌های نظارتی که در این حوزه تهیه شد، متأسفانه آثار عملی پیدا نکرده است.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: با تذکرات مکرر و مطالبات جدی حضرت آقا در حوزه برطرف کردن موانع فرزندآوری، نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده تا در حوزه آسان کردن فرزند آوری و فرزندپروری سالم قانونی را بگذراند که در مجالس هشتم، نهم و دهم اقداماتی در این راستا انجام شد اما متأسفانه این قانون هم به علت آنکه شاید مجلس کمی در عزم خودش جدی نبوده و به خصوص دولت‌ها در تأمین بار مالی این قوانین اقدامی انجام ندادند، این قانون هم به جایی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که متأسفانه نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر از آنان در آستانه تجرد قطعی هستند، گفت: بنده امیدوارم و تلاش خواهم کرد و مطمئن هستم جمع همکاران ما در مجلس شورای اسلامی در این راستا تلاش خواهند کرد چرا که مقام معظم رهبری در تمام دیدارهای خود به خصوص در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس مجدداً روی این موضوع تاکید فرمودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حتماً مجلس یازدهم باید برای این مساله جدی و ملی فکری اساسی کند. البته بنده خبر دارم جمعی از نمایندگان فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده‌اند و امیدوارم با همکاری همه نمایندگان بتوانیم کاری مؤثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده‌ها، کاهش طلاق و به خصوص کمک به فرزندآوری و ایجاد یک بستر مناسب که یک خانواده متعهد و متدین ایرانی بتواند تشکیل زندگی دهند، گام بردارد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: تمایل به فرزندآوری در جامعه ایرانی طبق بررسی‌هایی که انجام شده نزدیک به سه فرزند است و وظیفه دولت و مجلس است که این مسیر را آسان کنند تا جامعه ما به خواست قلبی خودش در این زمینه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه