English

تخت‌روانچی:

لغو فوری تحریم ها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا ضروری است

نماینده ایران در سازمان ملل تاثیر منفی تحریم ها بر روی بیماران در ایام کرونا را تشریح و اعلام کرد لغو فوری تحریم ها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا ضروری است.

لغو فوری تحریم ها برای مقابله با گسترش ویروس کرونا ضروری است

به گزارش خبرگزای موج، مجید تخت روانچی ، نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل، طی بیانیه‌ای در نشست شورای امنیت این سازمان که برای بررسی آثار کرونا برگزار شد، گفت: بیماری‌های همه‌گیر با نرخ مرگ و میر بالا، دارای آثار منفی بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشورهای درگیر در مخاصمات بوده و با افزودن یک لایه دیگر بر مشکلات موجود آنها، وضعیت را پیچیده‌تر می‌کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل در این راستا به برخی مشکلات که در نتیجه گسترش کرونا در منطقه و به ویژه در سوریه و یمن پیش آمده است، اشاره کرد و افزود: این وضعیت با اعمال تحریم یکجانبه اخیر آمریکا علیه مردم سوریه و نیز تداوم محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن، تشدید گردیده است.

روانچی گفت که ایران، به عنوان کشوری که تحت تأثیر کرونا بوده و هدف تحریم‌های آمریکا نیز قرار دارد، به خوبی واقف است که این تحریم‌ها، با پیشگیری از واردات تجهیزات پزشکی و دارو، چگونه و تا چه اندازه ظرفیت کشورهای هدف را در مقابله با کرونا تضعیف می‌کنند. این تحریم‌های یکجانبه عملاً بیماران را بیشتر از همه هدف قرار می‌دهند و نشانگر آن است که تحریم‌های مذکور تا چه اندازه غیراخلاقی، غیرانسانی و نامشروع هستند.

نماینده کشورمان ادامه داد: کرونا دشمن مشترک خانواده بشر است و تنها راه مقابله با آن نیز همبستگی عملی و همکاری جهانی بوده و هر گونه تحریم به ضرر منافع کل جهانیان می باشد. به همین خاطر است که دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت‌های بین المللی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان خواستار لغو فوری تحریم ها شده اند.

سفیر ایران در پایان سخنانش تأکید کرد که در کنار بررسی آثار این بیماری در کشورهای درگیر مخاصمات مسلحانه، باید پیامدهای اعمال تحریم‌های یکجانبه بر آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه