English

موسوی:

ایران هیچ گونه اعتباری برای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه قائل نیست

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران هیچ گونه اعتباری برای تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه سوریه قائل نیست.

ایران هیچ گونه اعتباری برای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه قائل نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وضع و اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به سزار علیه سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین المللی و مبانی انسانی دانسته و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در شرایطی که جهان درگیر همه گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم‌ های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که پیش از این نیز اعلام کرده است هیچ گونه اعتباری برای این قبیل تحریم های ظالمانه و یکجانبه که از روی قلدرمابی وضع و اجرا می شود، قائل نبوده و آنها را تروریسم اقتصادی علیه مردم عادی سوریه و در مسیر تداوم تلاش های آمریکا برای بی ثبات کردن آن کشور قلمداد می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: ما همانند گذشته به همکاری‌های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهیم داد و علی‌رغم این تحریم‌ها، روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.

به گزارش موج، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه کشورش علیه دولت قانونی و مشروع دمشق روز گذشته چهارشنبه از تحریم ۳۹ شخص و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص اعلام کرد: بر اساس قانون سزار (قیصر)، آمریکا ۳۹ شخص و نهاد تحت حمایت دولت سوریه از جمله بشار اسد رئیس جمهور این کشور و همسرش (اسماء اسد) را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمدایوب

    زمانی احمدی نژاد به نوعی این حرف را زد اصلاح طلبان بی شرف ومرد بنفششان خود را تکه پاره کردند وگفتند زبان دنیا را بلد نیستید اما الان مانند طرحهای دیگر احمدی نژاد مانند کارت بنزین وسهام عدالت مسکن ملی بعد 7سال حرف اورا نشخوارمیکنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه