English

هانی زاده در گفتگو با موج:

مذاکره آمریکا و عراق به نتیجه ای نخواهد رسید/ الکاظمی به دنبال وقت کشی است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: مذاکرات آمریکا و عراق در چارچوب توافقات شخصی است، الکاظمی در پی سرگرم کردن مردم و وقت کشی است؛ شرایط مذاکره نیز شرایط مناسبی نیست چرا که تجربه برجام ثابت کرده حتی اگر آمریکایی ها به نتیجه و توافقی برسند آنرا اجرایی نخواهند کرد.

مذاکره آمریکا و عراق به نتیجه ای نخواهد رسید/ الکاظمی به دنبال وقت کشی است

حسن هانی زاده کارشناسی مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به آغاز مذاکرات آمریکا و عراق از دیروز، اظهار داشت: مذاکرات عراق و آمریکا در چارچوب توافقات شخصی است که  مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق و پمپئو مذاکراتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: مصوبات سال گذشته پارلمان عراق تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق طی یک فرآیند زمانی مشخص دارد و همچنین نمایندگان پارلمان عراق دولت این کشور را مکلف کرده اند که از طریق گفتگو و مذاکره با ایالات متحده، زمینه ی اخراج نیروهای تجاوزگر آمریکا را از عراق فراهم کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا از ۶ ماه گذشته یعنی از زمان تصویب این طرح در پارلمان عراق، با استفاده از عناصر خطرناک داعش و انتقال عوامل داعش از پایگاه "التنف" سوریه به استان های الانبار، موصل و صلاح الدین سعی کرده از ابزار فشار و ناامنی در عراق برای برهم زدن و جلوگیری از اجرایی شدن طرح پارلمان این کشور استفاده کند و به همین دلیل آقای الکاظمی گزینه دیگری را انتخاب کرد که آن مذاکره با آمریکا است.

هانی زاده با بیان اینکه در تیم مذاکره کنند طرف آمریکایی ۵ شخصیت بزرگ و ۱۷ شخصیت کارشناس حضور دارند که مجموع این تیم را ۲۲ شخصیت تشکیل می دهند در حالی که در تیم مذاکره کننده عراقی ۵ عضو اصلی وجود دارد که آنها هم دارای تابعیت آمریکا هستند، تصریح کرد: این مذاکرات روند طولانی را خواهد داشت تا زمانی که الکاظمی بتواند زمینه زود هنگام برگزاری انتخابات پارلمانی را فراهم کند تا عوامل وابسته به آمریکا وارد پارلمان شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط مذاکره شرایط مناسبی نیست چرا که تجربه برجام همین را ثابت کرده که حتی اگر آمریکایی ها به نتیجه و توافقی برسند آنرا اجرایی نخواهند کرد لذا الکاظمی هم در پی سرگرم کردن مردم و وقت کشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه