English

در گفتگوی روحانی با نخست وزیر مالزی:

تحریم‌ های غیرقانونی آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریم‌ های غیرقانونی آمریکا علیه ایران بویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند.

تحریم‌ های غیرقانونی آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و «محیی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی در گفتگوی تلفنی با بیان اهمیت تسریع در اجرای توافقات اجرایی دو کشور در حوزه‌های تجاری و مالی طی سالهای گذشته بویژه در دوره نخست وزیر سابق، تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تعمیق این همکاری ‌ها که طی سالهای متمادی تداوم و ارتقا یافته، دریغ نخواهند کرد.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اهمیت برجام و ضرورت حفظ این توافق، تحریم‌ های غیرقانونی آمریکا علیه ایران بویژه در شرایط حاضر را نقض حقوق بشر خواندند و اظهارداشتند که به حمایت از یکدیگر از مجامع بین المللی و مخالفت با تحریم ‌ها ادامه خواهند داد.

دو طرف همچنین شیوع ویروس کرونا را یک چالش جهانی دانستند و اشتراک نظر داشتند که ضروری است کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های مشترک در کمک به یکدیگر درمبارزه با این ویروس بهره بگیرند.

روحانی و یاسین گفتند که آماده اند از تجربیات ایران و مالزی در مبارزه با این بیماری بهره گرفته و در مسیر تأمین اقلام بهداشتی و پزشکی همکاری کنند.

رئیس جمهور همچنین در این گفتگو از نخست وزیر مالزی برای سفر به ایران در فرصت مناسب دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه