English

متفکر در گفتگو با موج:

جمهوری اسلامی ایران در تحولات آینده، لیبرال دموکراسی غرب را زیر سوال خواهد برد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی، ایران تحت تابع ژئوپولوتیکی که مرکزیت آن در واشنگتن است، نخواهد رفت.

 جمهوری اسلامی ایران در تحولات آینده، لیبرال دموکراسی غرب را زیر سوال خواهد برد

حسین متفکر کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حالی که جهان درگیر کروناست، آمریکایی ها حاضر نیستند تحریم های غذایی و دارویی علیه ایران را بردارند، نگاه شما به مقوله تحریم در شرایط کنونی چیست، اظهار داشت: اگر به اسناد امنیت ملی آمریکا نگاه کنیم مشخص می شود که آمریکایی ها بر اساس آن، دشمن هایی را برای خود تعریف می کنند.

وی ادامه  داد: از سال های گذشته به ویژه در فروپاشی نظام دوقطبی علی رغم از بین رفتن شوروی، آمریکایی ها چین و روسیه را به عنوان دشمنان وجودی خود تعریف کردند و در کنار این کشورها ایران را با تفکر و اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان دشمن آینده بشریت، غرب و تمدن غرب عنوان کردند.

تعارضات میان ایران و آمریکا فرا ژئوپولوتیکی است

کارشناس مسائل سیاست خارجی تعارضات بین آمریکا و ایران را فرا ژئوپولوتیکی و نشات گرفته از مکتب لیبرال دموکراسی غرب دانست و افزود: در دل مکتب  لیبرال دموکراسی غرب تعارضات ذاتی نهفته است که نزدیک به 28 ایراد مبنایی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعارض ایران با آمریکا تعارض مکتبی است، تصریح کرد:  ایالات متحده می داند که ایران با مکتب امام خمینی(ره) که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، قطعا در تحولات آینده،  لیبرال دموکراسی غرب را زیر سوال خواهد برد.

موقعیت ژئوپولوتیکی ایران در  مناسبات منطقه ای

متفکر با اشاره به دیگر تعارضات میان آمریکا و ایران، اظهار داشت: از دیگر تعارضات موقعیت ژئوپولوتیکی ایران  در منطقه است که در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های ژئوپلیتیکی جهان قرار گرفته، به گونه‌ای که مناطق ژئوپلیتیکی فعالی با کارکردهای گسترده و متعدد گرداگرد آن را فرا گرفته و آن را به صورت کانون جاذبه دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی درآورده است. این موقعیت باعث تأثیرگذاری ایران در روند تحولات جهانی و منطقه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی، ایران تحت تابع ژئوپولوتیکی که مرکزیت آن در واشنگتن است، نخواهد رفت، ادامه داد: آمریکایی ها علاوه بر سیطره در جهان به دنبال اعمال استراتژی های ژئوپولوتیکی تک قطبی یا سلسله مراتبی هستند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود:  بنابراین ایران اسلامی استراتژی عدم دخالت کشورها در مناطق مختلف جهان را دنبال می کند در حالی که آمریکایی ها به دنبال تصرف جهان و مناطق ژئو استراتژیک جهان هستند که بخشی عمده ای از آن در تونل غرب آسیا قرار دارد که درواقع منطقه ما محسوب می شود.

وجود تعارضات تاکتیکی میان ایران و آمریکا

 متفکر با بیان اینکه ایران در هسته ژئوپولوتیکی جهان قرار دارد، افزود: قطعا آمریکایی های می دانند که اگر ایران جایگاه ژئوپولوتیکی خود را بدست آورد،  در تحولات منطقه ای حرف برای گفتن دارد و الگویی برای آینده جهان خواهد شد.

وی  با اشاره به وجود تعارضات تاکتیکی میان ایران و آمریکا، افزود: تعارضات تاکتیکی آمریکایی ها در منطقه برخورد کوتاه مدت با جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به منابع جزئی است لذا به دنبال اعمال تحریم ها برای تضعیف ایران و جایگاه آن در منطقه هستند.

تلاش آمریکا برای تضعیف رابطه مردم با حکومت در ایران

 کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: بنابراین آمریکا در تلاش است تا با اعمال فشار و تحریم های ظالمانه رابطه مردم با حکومت را تضعیف کند که این موضوع یک رویکرد کاملا سیاسی است. 

متفکر در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی ها حتی در شرایط کنونی که جهان درگیر شیوع کروناست، مانع ارسال دارو به ایران شدند که درواقع یک رفتار غیرانسانی و غیر بشر دوستانه ای از خود نشان داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه