English

تسلیت برخی شخصیت های سیاسی در پی درگذشت آیت ‌الله امینی

برخی شخصیت های سیاسی در پیامی جداگانه درگذشت آیت‌ الله ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

تسلیت برخی شخصیت های سیاسی در پی درگذشت آیت ‌الله امینی

به گزارش خبرگزاری موج، شخصیت‌ ها و مقام‌ های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌ الله ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله «ابراهیم امینی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم فرزانه، فقیه ارجمند و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی (رضوان‌الله تعالی‌علیه) نماینده معزز مردم تهران در مجلس خبرگان، از یاران صدیق امام (ره) و رهبری و شخصیت‌های گرانقدر حوزه‌های علمیه، موجب تأسف و تأثر شد.

این عالم ربانی یکی از عالمان توانمند در صحنه مبارزات انقلاب اسلامی و ایفاگر نقش‌های موثر در همراهی با معمار کبیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم پلید پهلوی بود که همواره حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و نظام را در اندیشه و عمل مجاهدانه و خالصانه خود جست‌وجو می‌کرد.

بی شک همت و کوشش مستمر این چهره خدوم در گسترش علوم و معارف اسلامی، ترویج شعائر اهل بیت علیهم‌السلام و بسط فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی و نیز خدمات ارزشمند در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، حوزه و دانشگاه ماندگار و راهگشای شیفتگان خدمت به اسلام عزیز و خیمه ولایت خواهد بود.

این مصیبت عظمی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت معزز، خانواده مکرم ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن عالم ربانی و برجسته از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان ارجمند صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسألت می‌کنم.

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در پیامی،‌ درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت واعظی بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

انا لله و انا علیه راجعون

درگذشت عالم وارسته و مجاهد نستوه، حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید. ایشان تمام عمر پربرکت خود را صرف دفاع از آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و آرمان‌های امام راحل کرد و از یاوران صدیق و ثابت‌قدم امام و رهبری بود. اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده گرامی و همه بازماندگان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند گرامی مسئلت می‌کنم.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام آیت ‌الله آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدّها شیء

خبر ارتحال عالم وارسته و اخلاقی والامقام حضرت آیت‌الله آقای حاج ابراهیم امینی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تاسف اینجانب گردید.

عالم جلیل القدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج ابراهیم امینی از بدو شروع نهضت از همراهان امام راحل (ره) و یاران با وفای رهبر عظیم الشان بوده و در کنار فعالیت‌های علمی، فقهی و پژوهشی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع تشخیص مصلحت نظام، منشاء خدمات ارزنده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم و همه شاگردان و ارادتمندان بویژه بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم و ضمن طلب علو درجات و آرزوی رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در پیامی درگذشت آیت الله امینی را تسلیت گفت.

در پیام رئیس قوه قضائیه آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله ابراهیم امینی، از علمای پیشتاز انقلاب اسلامی و از یاران صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، موجب تاثر اینجانب شد.

این فقیه گرانقدر عمر با برکتش را در خدمت به فقه جعفری، حوزه های علمیه و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد. به نحوی که در زمان مبارزات دوران ستمشاهی و در کسوت شاگرد و نماینده حضرت امام (ره)، در دوران پیروزی انقلاب و نمایندگی ایشان در مسئولیت‌‎های مختلف، در قامت نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نیابت ریاست این مجلس، در مقام امامت جمعه شهر مقدس قم و به عنوان یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پشتیبان و در خدمت انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و از هیچ تلاش علمی و عملی در دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه دریغ نکرد.

اینجانب این ضایعه را به محضر بقیه الله الاعظم، ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شاگردان و خانواده محترم ایشان و مردم شریف نجف آباد تسلیت می گویم و برای آن فقید سعید علو درجات و بهره‎مندی از دریای رحمت ماه مبارک رمضان و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی،‌ درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت اندوهبار عالم مجاهد و پارسا، آیت الله ابراهیم امینی رضوان الله تعالی علیه موجب تالم و تاثر گردید.‌ این فقیه عالیقدر از سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی و از  شخصیت‌های‌ گرانقدر و دارای تراز ممتاز در میان علما بودندکه  در سراسر عمر پربرکت خویش به نشر علوم اسلامی و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام  ورزیدند.

این عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاوران صمیمی نهضت امام خمینی رحمة الله علیه بودند و در همان زمان با یاری جمعی از علمای مبارز تشکلی را پایه‌ریزی کردند که بعدها هسته مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را شکل داد.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاران صدیق و غیرتمند امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب بودند که شجاعانه و با همت والا در عرصه‌های مهم کشور نقش آفرینی و خدمات ارزنده‌ای را به نظام اسلامی تقدیم کردند. از نمایندگی مجلس خبرگان در ادوار گوناگون تا عضویت در  مجمع تشخیص مصلحت نظام،  امامت جمعه شهر مقدس قم، فعالیت های فرهنگی و تالیف کتب تعلیمات دینی نظام تحصیلی کشور،  همه جا و همه وقت در موضع عالمی دینی و شخصیتی انقلابی و مردمی ظاهر شدند و همه‌ وزن وزین خود را در  حوادث این سالیان در کفه‌ حق و حقیقت و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب نهادند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری، ملت غیور ایران ،حوزه های شریف علمیه، بیت مکرم و جمیع دوستداران و ارادتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای  روح بلند آن  عالم ربانی که در سرآغاز ماه مبارک رمضان به جوار لطف حق پیوستند  ،  علو درجات و رحمت واسعه  و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

آیت‌ الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی،  را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

العلماء باقون مابقی الدهر                    

عالَم اسلام، حوزه علمیه و نظام اسلامی در طلیعه ماه مبارک رمضان، عالِمی عارف، مبارز، باتقوا، دغدغه مند و ساده زیست را از دست داد و موجب تأثر و تألم عمیق کسانی گردید که با زندگی و منش او آشنا بودند.

آیت الله امینی که بحق یار دیرین و مورد وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بود در تمام عرصه های خدمت به انقلاب و نظام که مسئولیتی بر عهده اش گذارده شد با مشی طلبگی و ساده زیستی بی آنکه به دنبال مطامع دنیوی باشد در زندگی فردی و سلوک با مردم، خوش درخشید و خود را همواره خادم مردم به ویژه محرومان می دانست. زندگی ساده و بی آلایش او قبل و بعد از انقلاب علی رغم داشتن سمت های مهم کشوری، گواه بر این مدعاست.

آن عالم خداباور با تمام مسؤولیت هایی که داشت، اما تبیین معارف ناب اسلامی با قلمی روان برای همگان به ویژه جوانان و طرح مسائل و مشکلات اجتماعی با بیانی ساده را همواره دغدغه خود می دانست و تا آخر عمر لحظه ای در این راه بیکار ننشست «عاش سعیداً و مات سعیداً».

اینجانب این ثلمه عظیم را محضر مبارک حضرت حجت (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه، علمای اعلام به ویژه خبرگان محترم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله ابراهیم امینی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت بخش در عمر پر برکت خود کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجا گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

متن پیام تسلیت روحانی به این شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و مجاهد حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت‌بخش، در عمر پربرکت خود علاوه بر تالیفات ارزشمند، مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار شدند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجا گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاگردان و دوستداران و به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و جلیل القدر حضرت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می کنم. بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خویش را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی کرد، خلأیی ژرف برای بهره مندان از محضر آن عالم بزرگ، حوزه های علمیه و مجلس خبرگان رهبری به شمار می آید.

اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن عالم فقید، از درگاه ایزد منان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه