English

ربیعی:

هیچ سالی مانند امسال درک درستی از سلامت نداشتیم/ دولت دولت تحریم‌ زدا است

سخنگوی دولت گفت: هیچ سالی مانند امسال درک درستی از سلامت نداشتیم. در نگاه دولت سلامت چیزی بیش از نبود بیماری است، سلامت در کنار عدالت معنا دارد.

هیچ سالی مانند امسال درک درستی از سلامت نداشتیم/ دولت دولت تحریم‌ زدا است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران، با تبریک هفته سلامت به کادر درمانی و بهداشت کشور گفت: هیچ سالی مانند امسال درک درستی از سلامت نداشتیم. در نگاه دولت سلامت چیزی بیش از نبود بیماری است، سلامت در کنار عدالت معنا دارد.

وی ادامه داد: همه ما باید به درک مشترکی از سلامت برسیم، دولت باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم کرونا مانند فقر و بیکاری مبارزه کند در حالی که تحریم‌ها این تبعات را عمیق‌تر کرده است. ما با اتخاذ سیاست فاصله‌گذاری تلاش کردیم از تبعات آن بکاهیم.

ربیعی دولت را دولت تحریم‌زدا دانست و گفت: ما در دولت تلاش کردیم تحریم‌ها را از بین ببریم و در این دولت نیز مبارزه با کرونا و سلامت را در دستور کار خود داریم.

وی ادامه داد: تولید ماسک در ابتدای کرونا ۴ هزار عدد بود اما امروز به بیش از ۴ میلیون رسیده است و این جدایی از تولیدات کارگاهی است، امروز فروشگاه‌های ما کلیه نیازهای مردم در بخش بهداشت را تأمین می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه روندهای ما در ابتلاء و فوت کاهشی و رو به پایین هستند و روندهای کاهشی را داریم و در غربال گری از ۷۰ میلیون نفر گذشته است، گفت: هرگز نباید احساس کنیم که که شرایط عادی شده است پس باید روشی را اتخاذ کنیم تا کمترین فشار بر بخش بهداشت و درمان کشور باشد.

وی افزود: به همه توصیه می‌کنم از اپلیکیشن «ماسک» استفاده کنند. این اپلیکیشن مورد تائید دولت است.

ربیعی با بیان اینکه تصمیم داریم از پولی که اخیرا از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم با جزئیات تمام اعلام کنیم که چه برنامه هایی داریم، عنوان کرد: ساده‌ترین راه برای پی بردن به حقیقت و مشاهده موانعی که تحریم بر سر راه کمک های مالی و مواد غذایی ایجاد کرده است، تلاش برای به سرانجام رساندن یکی از این اقدامات از طریق سیستم‌های بانکی و بین‌المللی است‌. دولت آمریکا پاسخ بدهد کدام سیستم مالی بین‌المللی را از تحت فشار خود خارج کرده است؟

وی ادامه داد: این یک فریبکاری بیشتر نیست. امروز در خانواده ایرانیان که با ارز و دلار سر و کار دارند با ادارک کامل این اتفاق ملموس است. اگر یک شهروند عادی بخواهد مبادله ساده مالی در خارج از ایران انجام دهد با شکست مواجه می شود. حتی انتقال پول ایرانی ها برای افراد خانواده خود در خارج با هزار زحمت صورت می گیرد. از نقل و انتقال بانکی و ابتدایی ترین خدمات ما محروم هستیم. بارها و بارها با این مشکل مواجه شدیم و به راحتی می توانیم گزارش های متعددی را در فضای رسانه جهانی در این خصوص و با این موارد و جستجوی ساده به دست بیاوریم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آنهایی که با وجود شواهد روشن همچنان به انکار غیر انسانی و نابخشودنی نسبت به تاثیرات تحریم بر واردات دارو تاکید می کنند به نظر من باید به این سوال جواب دهند که در این صورت چرا برای واردات داروهای خریداری شده ایران به کانال های ویژه مانند کانال مالی سوییس و حتی اینستکس که به زحمت توانست یک مبادله در زمینه دارو انجام دهد، نیاز داریم؟ چرا همین‌ها نیز با مانع روبرو می‌شوند؟

ربیعی افزود: در ذیل این سوال از ایرانیانی که در برخی از رسانه های فارسی زبان مروج این دروغ می شوند تعجب می‌کنم. تکلیف صاحبان این رسانه‌ها و شبکه‌ها روشن است. این شبکه‌ها برای ناامن کردن وقایع جامعه ایران ایجاد شدند. اخیرا یادداشتی نوشتم و بارها گفتم برای مخالفِ مستقل و بدون وابستگی احترام قائل هستم. برای افرادی که برای برخی شبکه ها کار کنند دلم می خواهد یک شعر قدیمی آذری بخوانم که مضمونش این می‌شود؛ «از پلی که نامرد ساخته است رد نشو هرچند تو را سیل ببرد و در سایه روباه نخواب هرچند تو را شیر بخورد» بنابراین همچنان بحث تهدید سلامت ایرانیان ناشی از تحریم های ایالات متحده آمریکا روشن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی